Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
Jag hoppar med i tråden, vi gifter oss den 17:e augusti nästa år. Igår var vi på ett bröllop och då blev men så klart väldigt sugen på att själv få stå brud. Vi har bokat vigselplats och festplats vilket kommer att vara på samma ställe. Vi gifter oss på Hällsnäs Herggård utanför Mölnlycke. Ungefär 40 gäster har vi räknat med. Vi hoppas på ett strålande väder eftersom vi vill ha vigseln utomhus vid sjön. Vi kommer att ha en borgerlig vigsel så nu måste vi leta efter en vigselförrättare som gärna går med på att vi lägger till mycket egen text i vigseln. Tärna är påtänkt men där fick jag ändra mina planer då hon kommer att ha en sexmånadera bebis att ta hand om. Så nu får jag tänka om.
Vi kommer att ha rött som färgtema så jag ska ha en klänning med vitt och rött, ungefär en sådan här fast med rött där bak och med axelband. http://www.jenjenhouse.com/se/A-linjeformat-Axelbandsloes-Chapel-slaep-Satin-Broellopsklaenningar-Med-Brodering--Paerlbrodering-002005281-g5281Jag är storbystad så jag kommer att vara livrädd för att tappa klänningen annars. Annars är just nu stora projektet att gå ner lite i vikt inför bröllopet. Än så länge så går det ganska bra.
Vi ska snart beställa save-the-date korten och skicka ut så att alla som vill ska kunna prata om bröllopet. I helgen träffade jag min mamma som hade ett väldigt vackert pärlhalsband hon ville att jag skulle bära. Det är långt så vi ska låta korta av det och då räcker det även till ett armband.
Jag är en planeringsmänniska så jag tycker om att vara ute i god tid och så är det ju så väldigt roligt att planera. Jag veckopendlar fram till årsskiftet så jag får passa på att planera med min sambo under helgerna när vi båda ses.