Inlägg från: Tinalilaloppa |Visa alla inlägg
  • Tinalilaloppa

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Hej alla blivande brudar! Hoppas jag kan vara med här och diskutera, blev medlem idag:) Jag och min sambo ska gifta oss borgerligt (ej troende) den 17/8 på Gotland i botaniska trädgården , vilket är ganska snart!
    Det som skulle bli ett enkelt bröllop har blivit allmer avancerat:) Och läser man här inne blir man jätteinspirerad!

• Tinalilaloppa

Märker att det lätt kan bli stora summor när man gifter sig. Vi har gjort allt för att hålla kostnaderna nere, då vi inte känner för att lägga hur mycket som helst. Vi kommer ha ca 30 gäster.

-min farmors gamla vigselringar har jag lämnat till guldsmeden för att få omgjord och insatt en diamant
    ca 4000kr. På så sätt blir ringen väldigt speciell, min farmor stod mig nära.

-kläder ca 4000 för allt. Skor har jag sedan innan.

-Makeup kommer jag lägga själv, då jag är mycket intresserad av smink och har redan börjat öva...

-Hår fixar en vän till mig som är frisör. Ska ha halvuppsatt med mjuka diskreta lockar och blommor i håret.

-Bukett kommer binda en egen dagen innan. Vita rosor + grönt och inslag av lila (sparar massor på det och det är inte alls svårt) ca 200-300kr

-Fotografering ska en duktig vän sköta.

- lokal, min sambos föräldrar har ett fint hus med trädgård ute på landet på Gotland där själva festen ska äga rum. Vi vill ha en avslappnad skön stämning och ingen stiff och formell middag :)

-Maten står min sambos föräldrar för. Ska ha catering - italiensk buffé. Tårta kommer vara Pavlova (maräng grädde och sommarbär som vi gör själva. Får låna fina ställningar till den, så den ser hög ch maffig ut:)

-Alkohol har inhandlats i tyskland ca 6000kr vin, öl, cider, sprit till drinkar och likör

-Bordsdekorationer: handlat billiga vinkaraffer på ikea för 15kr styck. Löpare, servetter. Linnedukar lånar vi. Ljushållare, ljus, gör egna bordsplacerings kort och festprogram. Vimplar, blommor från ängen på bordet. Kostnad ca 600-700kr

-Sångare/gitarrist, min blivande svågers vän ska ställa upp med det

-Hotell under bröllopsnatten får vi i present

I Runda slängar landar vi runt: 17000kr. Sen tillkommer vigselavgift, tackkort, presenter till de rara vännerna som ställt upp med foto, hår, musik mm. Så vi kan säga 20 000kr, billigt och bra :)

• Tinalilaloppa

Beställde en sk "kinaklänning" i förrgår.... på ren impuls! De lovade snabb leverans i beställningen. Vet ej om den passar eller ens kommer i tid, en riktig vild beställning med andra ord.... Men om den inte skulle passa har jag en backup klänning:)

• Tinalilaloppa

Vad kul du tyckte det :) Men som sagt får se om jag kan ha den, hoppas, hoppas, hoppas :D

• Tinalilaloppa
    Längtandsfull skrev 2013-07-18 21:45:47 följande:
    Nu börjar augusti närma sig så det skulle vara kul att veta mer exakt när alla har sina stora dagar =)
    kopiera och skriv in er...

10 Augusti  -  Längtandsfull  -   Göteborg 
    Nån som kan får gärna lägga in mig, vet ej hur man gör.
    17 Augusti - Tinalinaloppa - Visby
  • Tinalilaloppa

Vad roligt att läsa om era hippor!!
    I lördags var det min tur :D Kl 9.20 kom en kompis upp med ögonbindel och en ett pärldiadem med liten slöja som jag skulle ta på mig. Helt oförberdd gör jag detta, sen var det bara att sätta sig i en bil med bindel för ögon. En stund senare var vi framme och det visade sig vara i en av stadens parker där mina vänner sitter samlade på en filt med champagnefrukost uppdukat, vilken överraskning!!
    Efter det var det på med ögonbindeln igen och in i bilen, nästa stopp var en privat buggkurs för vårt möhippegäng. Jättekul!! Men med några glas mousserat i magen och halkiga skor, var koordinationen inte den bästa :D
    Sedan kördes jag i blindo till stranden, där de dukade upp lunch, vin och frukt. Där fick jag ett papper med 20 frågor om min blivande man, klarade 13/20.....Var svårare än man trodde.
    Rätt som det är när lunchen börjar avrundas dyker en naken man upp med en ros i handen och går mot mig...!!! Vad är detta tänker jag och fattar inget, hehe. Då var det en krokimodell som vi alla skulle teckna i alla möjliga positioner under 1h.... Många goda skratt under den stunden och vilka teckningar, haha.
    Sedan badade vi när vi ändå var på stranden, (hade sån tur att vädret var kanon hela dagen), första doppet i år. Det var bara att plumsa i med linne och tiara, haha, men skönt var det.

In i bilen igen med ögonbindel och denna gången trillade vi in hos blivande svärmor som bjöd på goda drinkar och tilltugg på sin uteplats. Och där gjorde även en kompis som är frisör en "provuppsättning" inför bröllopet och jag fick en klänning min sambo packat ner till mig (i en väska kompisarna hade). Så tillfixad var det dax att bege sig återigen med ögonbindeln...

Denna gången och nu började det bli kväll, hamnade vi hemma i min fasters trädgård. Där långbord var fixat i hennes trädgård. När jag fick av mig bindeln fick jag en chock, där var nästan alla nära och kära, föräldrar, kusiner, syskon, svärföräldrar och kompisar smalade!! Då startade grillfesten. Kom inte hem förrän kl 03 på natten. Vilken dag!! Har aldrig känt mig så speciell som den dagen, vilket fix och trix för mig, var helt rörd!!

• Tinalilaloppa
    sommaren13 skrev 2013-07-22 08:41:32 följande:
    Min frisör gjorde ingen provuppsättning under konsultationen, hon gav bara lite tips och så provsminkade hon lite...borde väl sagt ifrån, men jag är lite dålig på sånt
    Men jag har iallafall bestämt mig för att frisyren ska vara något liknande som dom här två, dom är typ likadana ;)
    Jag vill inte ha nåt stramt eller högt, bara nåt lite mjukare

Jättefina uppsättningar!
  • Tinalilaloppa

Grattis till er som gifte sig i helgen!! Hoppas ni hade en underbar dag :)
    '
    Den 17.e aug är det dax här, börjar bli såååå nervös och exalterad över blotta tanken!!!

Beställt en klänning från kina som kom idag och den satt som en smäck!! Sprungit glädjerundor hemma med den på mig medan den blivande maken och sonen fick låsa in sig på kontoret :D

Nu är det mesta färdigförberett, vi ska bara öva in lite bröllopsdans och fila på lite tal och sånt... Det är bara en sak som oroar mig något, det är vädret... får bara hålla tummarna att det blir ok:)

• Tinalilaloppa

Vad roligt att ni lägger upp bilder från den stora dagen!! Stort Grattis till er!! Nu längtar man ännu mer:)

Jag och min man ska hålla tal till och för vår familj och vänner, då alla har rest ganska långt för att få vara med på vår stora dag och klyddat med ledigheter osv. Ska även tacka familjerna för all hjälp med bröllopsfesten och övrig hjälp. (har även flyttat och renoverat och fått massor av hjälp av familjen). Vi vill passa på att ge litet kärlekstal till dom helt enkelt :)

Sen tror jag det är helt normalt att bli uppstressad såhär innan man har gift sig, med konstiga drömmar och humörsvängningar och liknade. Man gifter sig ju förhoppningsvis bara en gång och det ligger så mycket känslor i det, man vill ju att dagen ska bli så bra och fin som möjligt! Jag själv har nästan förvandlats till en bridezilla, ändrar mycket in i det sista och utökar budgeten......

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!