Vad roligt att läsa om era hippor!!
I lördags var det min tur :D Kl 9.20 kom en kompis upp med ögonbindel och en ett pärldiadem med liten slöja som jag skulle ta på mig. Helt oförberdd gör jag detta, sen var det bara att sätta sig i en bil med bindel för ögon. En stund senare var vi framme och det visade sig vara i en av stadens parker där mina vänner sitter samlade på en filt med champagnefrukost uppdukat, vilken överraskning!!
Efter det var det på med ögonbindeln igen och in i bilen, nästa stopp var en privat buggkurs för vårt möhippegäng. Jättekul!! Men med några glas mousserat i magen och halkiga skor, var koordinationen inte den bästa :D
Sedan kördes jag i blindo till stranden, där de dukade upp lunch, vin och frukt. Där fick jag ett papper med 20 frågor om min blivande man, klarade 13/20.....Var svårare än man trodde.
Rätt som det är när lunchen börjar avrundas dyker en naken man upp med en ros i handen och går mot mig...!!! Vad är detta tänker jag och fattar inget, hehe. Då var det en krokimodell som vi alla skulle teckna i alla möjliga positioner under 1h.... Många goda skratt under den stunden och vilka teckningar, haha.
Sedan badade vi när vi ändå var på stranden, (hade sån tur att vädret var kanon hela dagen), första doppet i år. Det var bara att plumsa i med linne och tiara, haha, men skönt var det.
In i bilen igen med ögonbindel och denna gången trillade vi in hos blivande svärmor som bjöd på goda drinkar och tilltugg på sin uteplats. Och där gjorde även en kompis som är frisör en "provuppsättning" inför bröllopet och jag fick en klänning min sambo packat ner till mig (i en väska kompisarna hade). Så tillfixad var det dax att bege sig återigen med ögonbindeln...
Denna gången och nu började det bli kväll, hamnade vi hemma i min fasters trädgård. Där långbord var fixat i hennes trädgård. När jag fick av mig bindeln fick jag en chock, där var nästan alla nära och kära, föräldrar, kusiner, syskon, svärföräldrar och kompisar smalade!! Då startade grillfesten. Kom inte hem förrän kl 03 på natten. Vilken dag!! Har aldrig känt mig så speciell som den dagen, vilket fix och trix för mig, var helt rörd!!