Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
Jag är ny här i tråden =) Vi fundera på att ha rödbetscapaccio med chevre och oxfile med potatisbakelse, måste dock få ihop det med caterinfirman så det är lätt att frakta =)
Jag är ny här i tråden =) Vi fundera på att ha rödbetscapaccio med chevre och oxfile med potatisbakelse, måste dock få ihop det med caterinfirman så det är lätt att frakta =)
Jag har nog aldrig skrivit ett inlägg här, men jag läser och får jätte mycket inspiration av er! :)
Vi gifter oss den 10 augusti trodde vi tills vi igår fick beskedet att vår bestman inte kommer kunna komma pga får absolut inte ledigt, så nu överväger vi att flytta bröllopet två dagar.. Allt är bokat så det känns sådär men han är väldigt väldigt viktig för oss.. Flyttar man bröllopet till en torsdag kommer säkert gästlistan tunnas ut men vi får iaf ha våra närmaste där. Så nu sitter vi och velar och velar, vad hade ni gjort?
Finns ingen annan helg då det är fullbokat hela sommaren där vi vill vara, i en blomsterpark och har ju planerat hela bröllopet och temat efter det. :) Så isåfall får det bli en veckodag och det känns ju sådär eftersom folk kanske jobbat och förmodligen är trötta om de inte har semester då. Blir väl en ringa runt till de närmste och fråga om alla kan isåfall. Han spelar fotboll så det är känsligt, man tar inte ledigt eller föräldradagar och typiskt nog la dom in en match på stora dagen. Min sambo har sagt till mig innan flera gånger att han inte kan gifta sig utan sin bror och det är väl därför jag försöker lösa det även om han ändå säger att det är okej nu när vi väl står inför den situationen. Men man vill ju verkligen att den stora dagen ska bli perfekt. :)
Hej! Sitter och skriver programmen för kvällen, men vad har ni med i era festprogram? :)
Jag hade min möhippa i lördags och blev överaskad klockan tio på morgonen, min blivande hade packat min väska så där låg bland annat bikini från när jag var gravid. :) några storlekar stor. Jag fick ögonbindel mellan alla destinationer, det blev klättring på höga höjder, spa och middag ute och dagen var helt fantastisk. :)
Någon som vet, om man ska utomlands direkt efter vigseln, kan jag vänta med efternamnsbytet då? Har bokat biljett i mitt nuvarande efternamn. :)
Tack för det råden, är ni många som åker iväg direkt efter bröllopet? Vart ska ni? Vi ska stanna dagen efter och mysa på hotellet bara och säga hej då till alla gäster ordentligt och sen åka iväg på måndagen, antar att man kommer vara väldigt trött på söndagen också :)
Grattis alla brudpar! Har varit roligt att följa er i planerandet och nu känns det allt lite tomt. Har börjat inreda hemmet för att fokusera på något annat, så kansk får leta upp någon sida som heter inredningstorget. Delar med mig av en av mina favoritbilder från vår dag. Vi gifte oss i Rottnerosparken den 10:e augusti och det var en av de bästa dagarna i vårt liv! kramar!!