Inlägg från: Längtandsfull |Visa alla inlägg
  • Längtandsfull

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Återgår till det där med annan klänning att byta om till:
    Det är en otroligt  fin klänning som man köpt till en speciell dag och du kommer aldrig mer använda den.
    Då vill man väll (iallafall jag) ha den så mycket det bara går den dagen.

Jag ÄLSKAR att dansa men eftersom att denna dagen är så speciell så får man väll helt enkelt dansa i sin klänning.   Det är ju lite av hela grejen kan jag tycka. .Kommer inte dansa mindre för det även om man kanske inte är lika smidig som vanligt =) Gissar på att jag som vanligt kommer vara mest av alla på dansgolvet =)

Som jag skrev så tycker jag det med att ha en fin bröllopsklänning som ingen annan har på festen är hela grejen =)
    Så nej jag skulle absolut inte byta bort min klänning =)

Men alla är vi såklart olika =) 

• Längtandsfull

Jag har jättelångt släp på mig men har fixar så jag kan hänga upp den bak när dansen drar igång...
    Det blir kanon.. 

• Längtandsfull

Karolajia : tänk om dom överraskar dig med att du är ledig =)

• Längtandsfull

Min ena tärna är frisör så vi kommer vara på salongen från 8 på morgonen.
    Skåla i champanj, fixa frisyrer, Äta, det kommer en make up artist för att sminka oss, klä oss. 
    Ja all tid innan vigseln ska vi tillbringa där.

Ikväll har min mamma varit här så vi har fixat det sista lilla på klänningen. Nu är den helt perfekt.
    Älskar den =)

Idag har jag börjat handla och kolla godis till vår godisbuffé...
    Ser riktigt smarrigt ut =)

På lördag kommer tärnorna hit på en vinkväll. Vi skall pyssla med lite servettringar samt knyta ett band på alla festprogram. Sen ska vi också prova min klänning så ska dom få se hur den "fungerar" och prova snöra den.
    Så mysigt vi skall ha...

Vi hade från början 75 bjudna, 2 st tackade nej men konstigt nog blev vi endå 80 pers =)

• Längtandsfull
    Vi är 80 personer..

Vi har köpt:
    15 lock öl
    6 lock cider
    11 BiB rött
    8 BiB vitt
    6 BiB rosé
    12 liter olika sorters sprit (ska ha 4 olika drinkar) 
    Dooleys 2 flaskor
    Whiskey 3 flaskor
    2 flaskor souerz pinapple
    Mousserande 24 flaskor.

+ Massor av Alkoholfritt

• Längtandsfull

Jättefint. Gillat att du vågar dig på lite färg på läpparna. Vill också provsminka. Men hon brukar göra det 2 veckor innan bröllopsdagen.

• Längtandsfull

Oj vad ni skrivit här idag..
    Känns dock inte som att vi pratar med varandra utan mer att alla skriver vad dom har gjort och hur dom tänker..
    Man får aldrig några svar på nått.. Men men det spelar väll ingen roll. Kul att bara dela med sig om hur det går..

Vi hade inte heller sparat några pengar innan.
    Jag hade varit föräldraledig länge och inget jobb i grunden etersom att jag bllev mamma tidigt.
    Så vår ekonomi har varit enormt dålig. Så i december när jag fick jobb så bestämmde vi oss direkt att nu kör vi=)
    Så eftersom att det var så mycket som skulle läggas undan varje månad så fortsatte vår tajta ekonomi.
    Vi har haft motgångar som dyra räkningar vi inte räknade med. Men vi lyckas endå.
    Trodde allt skulle gå på 50,000:- men det sluter nog snarare på 60.000:-
    Om kanske inte lite ennu mer...

Det är mycket vi lagt pengar på som gör festen och dagen lite lyxigare än andra fester..
    Mycket tyger som skall dekorera lokalen, vi har köpt fina servetter, stolsöverdrag,dukar,löpare, ja och säkert mer.. 

• Längtandsfull

vad är egentligen ett kuvertpris och vad ingår där?
    Vi har bara en totalsumma från dom. 

• Längtandsfull
    Disa skrev 2013-07-02 16:56:42 följande:
    Jadu, det är nog ganska olika vad som ingår i kuvert priset från ställe till ställe. Sen kan man ju välja olika typer av kuvert/paket på olika ställen.
    Men för oss ingår förrätt, huvudrätt och efterrätt i ett kuvert från cateringleverantören. 

Jag tror det är så i alla fall - någon annan får gärna rätta mig om jag har fel. 
    ok men då tan jag ju ta våran totalsumma och dela på så många portioner vi beställt.
    Då blir det 130:- / person = kuvertpris.. Eller??
    Vi har valt förrätt och varmrätt 
  • Längtandsfull

Vår Budget ser ut lite såhär:

Kläder till oss, barnen, slipsar till bestmens =  ca 9000:- (där betalade min mamma brudklänningen 6000:- )
    Mat: 11500:- (där betalar min mammas gubbe 5000:- )
    Alkohol: 8000:-
    Fotograf: 3500:-
    Hotell: 1700:-
    Transport från vigseln: 2000:-
    Ringar: 5500:- (där fick vi massor av guld från min mamma och min mormor som vi kunde betala med därav den låga summan)
    Lokal: 2000:-
    Liveband: 4000:- (kompispris)
    Bordsdekorering: 5500:- (beställt från USA. dukar,löpare,servetter,stolsöverdrag, tyger osv)
    Blommor: 2000:-
    Makeup artist: 2100:- (till mig och tärnorna)
    Hår: 700:- (min tärna är frisör så betalar bara vad löshåret kostar i inköpspris)
    Tårta: 1000:- ( gör mycket tårtor själv så gör den ihop men min mammas bästa vännina som också är duktig)

Övrigt:
    3000:- ( Tiara, Smycke,Väska,slöja, underkjol, tackkort, festprogram, Inbjudningskort, placeringskort)

Sen finns det andra saker vi köpt som jag inte räknat med...
    ex : godisbuffé 1000:- , Tyger att dekorera lokalen med 300:-

= 62,800:-

Har garanterat glömt massor=)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!