Inlägg från: Lakinna |Visa alla inlägg
  • Lakinna

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Augusti13 skrev 2013-01-08 15:23:43 följande:
    OBS - läs gärna med glimten i ögat :D

Någon fler än mig som känner att det sticker till lite så fort någon skriver att de har valt samma datum? Haha! Alltså, vi har valt att gifta oss 10 augusti, och värje gång någon annan skriver att de ska gifta sig då så känns det lite konstigt. Det är ju VÅRT datum! ;)

Vad gäller inbjudningar tänker jag att våra skickas ut i april/tidigt maj med OSA typ 1:a juni. Vi har ju redan skickat Save the Dates, så det är ingen brådis med inbjudningarna :)
    Haha kan hålla med om att jag hoppar till lite varje gång jag läser att någon annan också tagit "mitt" datum (som också är 10/8!), fast mer på ett positivt sätt som " Åh vad bra de har också valt den 10e, då är det nog ett bra val" ....... paranoid eller vad?!
  • Lakinna

Kan inte kopiera in listan och skriva in mig eftersom jag sitter på iPad (då blir det fullkomligt oläsligt) men någon får gärna skriva in mig och de fyra i inläggen ovan som också har 10e augusti. Tack!

• Lakinna

Jag har funderat lite fram och tillbaka på slöja och testade när jag var och provade klänningar. jag blev då nästan lite överväldigad av känslan (på ett positivt sätt) så jag kommer nog ha slöja. Får se när helheten är klar innan jag beställer mig. Har beställt en klänning från Dino och bad dem göra en slöja i samma material (spets) så jag får se när dn kommer......

• Lakinna

Det är säkert inga problem! Vi har inte gjort så mycket mer än bokat kyrka och lokal (kände att det var det viktigaste att vara i tid med), resten tar vi efter hand!

sofialindkvist skrev 2013-01-11 15:19:08 följande:
    Vi har just bestämt oss för att gifta oss i slutet av augusti, är jag hemskt sent ute planeringen då? jämfört med er andra då Solig
  • Lakinna

Vill bara påpeka att idag är det ett halvår kvar för oss 10e augusti-brudar!!

• Lakinna

Min blivande är rätt involverad när vi väl aktivt sitter ner och planerar tillsammans men han andas ju inte bröllop på samma sätt som jag som sitter här och läser varje dag och googlar dekorationer och klänningar.

Hur ska ni göra med ingång i kyrkan? Jag kan verkligen inte bestämma mig och min bliviande säger att jag kan få välja. Jag tycker att det skulle vara mysigt att gå in tillsammans, men jag tycker det är fint och speciellt att bli framledd av min pappa (Nä jag är INTE ute efter en diskussion om symboliken som jag känner väl till, jag tror inte att någon av mina gäster skulle se på det som att jag lämnas från en man till en annan eftersom alla vet att jag är väldigt självständig och har ett mycket fint förhållande till min pappa).

Kommer nog kanske göra som kronprinsessean och kombinera de båda.... hmmm tål att tänkas på.

• Lakinna

Hej!

ett tag sedan jag skrev här nu. Känns fantastiskt kul att det börjar närma sig och vi börjar göra lite mer och mer. Ska sitta och pilla med inbjudan i helgen (skickade std i november) Bokade band igår och har börjar fundera lite kring tårtan och blommor. Ska snart besöka frisören och boka in henne till bröllopsdagen... Ahhhhh mycket nu, så skoj!!

har ni bestämt låtar till vigseln?

• Lakinna

Fina glas förresten, vi fick faktiskt exakt likadana (fast utan graveringen givetvis) som present av affären när vi köpte våra förlovningsringar :)

• Lakinna

Åh tycker den klänningen är jättefin och var lite inne på att beställa den (också, har redan en...)

Hoppas du vill visa bild när du får den!

confuzed86 skrev 2013-04-06 19:35:23 följande:
    här är klänningen som jag beställt... hoppas den blir bra (från kina):

• Lakinna

Ingen av oss vill ha varandras namn av olika anledningar så vi kommer hitta på ett nytt.... Men det är inte så lätt :/

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!