Inlägg från: viXan |Visa alla inlägg
  • viXan

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Idag har jag handlat min brudklännning :)

Hittade den i andra affären vi besökte & vi ska dit igen i början av augusti
    för att sy in den (den jag gillade fanns på rean men inte i min storlek).
    Hur ofta har man den nturen att hitta nått så dyrt med 50% rabatt :)

Nu e jag lugn o lycklig =D

• viXan

Det tillkom 300kr för att de justera den, men det är ju det lilla när man pratar bröllop haha

Kommer inte visa bild förrän efter bröllopet, då jag ej vill att min blivande ser den innan den stora dagen :)

• viXan

Vår budget var från början 50-60.000 o nu ligger den på 60-70.000kr

Man omvärderar lite efter hand känns det som...

Innan skulle jag inte lägga något extra på t.ex knoppalakan+band så stolarna blev mer "WOW",

men vad gjorde jag idag? Jo jag köpte knoppalakan haha

Vi ska träffa konditorn på onsdag o testa olika tårtor, ska bli spännande!!

• viXan
    pjuck skrev 2013-07-04 12:16:16 följande:
    Hej alla blivande brudar!

Jag gifter mig den 17 aug och är oftast lugn inför all planering, har tänkt att "det gör jag i sommar" sedan i vintras typ.. Nu är det visst sommar, juli, och herregud jag borde verkligen sätta igång! Har iofs fått det mesta av de större sakerna gjorda i våras så nu är det program, skor, dekoration, blommor, pynt etc kvar. Behöver några tips av er.. Vet någon vart man får tag i cake toppers? Gärna billigare än de jag sett för ca 400:- och gärna fotbollsinspirerad (min blivande är fotbollsgalen). Undrar även om någon vet vart man får tag i spännen att sy fast i slöjan? Har bara köpt själva spetstyget, så måste korta ned längden samt sy fast ett spänne på något sätt.. Tacksam för hjälp!

Var precis inne på en sida där jag såg denna

http://www.firande.se/shop/14-cm-fodboldspiller-1832p.html

• viXan
    pjuck skrev 2013-07-10 22:35:41 följande:
    Tack så mycket! Den blir det!:)

Kul man kan hjälpas åt <3

När det gäller bordsplacering så kör vi honnörsbord i vanlig ordning, samt varannan kille o varannan tjej (vi har endast överskott på 1st kille då antalet gäster är ojämnt)

Idag var vi o testade 6st olika tårtor - GUD så mååånga goda smaker det finns att välja mellan!!!

Vi bestämde oss inte än, utan beställde en 7:e smak på tårtan som vi ska hämta nästa fredag hihi

Vi fick även tillbaka hindersprövningen igår o vi beställde tärnornas klänningar, skor smycken m.m- Jippey vad skönt det är när det går framåt :)

Har även hunnit med att prata lite med vår DJ idag OCH testat knyta knoppa-lakan med band, så denna veckan har vi (läs JAG) varit ganska produktiva o ännu är det bara onsdag ;)

Nu ska jag dock sätta mig lite med kalkylen o då försvinner väl leendet från mina läppar...

NÄDÅ, man får hoppas man bara gifter sig 1gång <3

• viXan

Jag e lite avis på er som har er hippa kvar...

Nu när jag haft min så skulle jag inte ha något emot att göra om den hahaha

Ha en underbar dag ni som blir kidnappade!!

• viXan
    johannisen skrev 2013-07-15 19:55:34 följande:
    Måste bara dela med mig av min besvikelse här... Vi gifter oss 31 augusti och i mars frågade jag mina två solister om de vill sjunga i kyrkan och båda tackade ja. Förra söndagen hade vi träff med dem, den ena är min svägerska (min brors fästmö) och den andra är en nära vän. Vännens pojkvän skulle dessutom kompa en av låtarna på gitarr så vi var alla där och övade och det lät riktigt bra. Idag meddelar min vän att hon och hennes pojkvän inte kommer på bröllopet för att de fått en annan spelning på en annan ort och prioriterar den inkomsten. Jag trodde faktiskt att vi var närmare vänner än så. Känner mig riktigt ledsen över detta, för att inte tala om allt som måste planeras om nu...

Men gav de inte er chansen att betala något för dem? De bara lämna återbud?

De måste ju förstå att ni kanske ändå får hyra in någon nu i vilket fall somn helst...

Riktigt dåligt att lämna er i sticket på det viset, har man det så dåligt får man ju gardera sig innan man tackar JA!

• viXan

Fina ni är i era klänningar!!

Mina tärnors klänningar kom idag (de är på semester o får prova dem i helgen hihi)

Jag beställde på jjshouse.com den 9/7 o de kom idag... det är snabbt :)

Håller tummarna att det inte kommer ngn faktura på tull m.m (y)

• viXan

3 Augusti - lillasofie - Västerås
    10 Augusti - Längtandsfull - Göteborg
    10 Augusti - Gumemnuttan - Örebro
    17 Augusti - Aug 2013 - Enköping
    31 Augusti - viXan - Ängelholm

• viXan
    3 Augusti - lillasofie - Västerås
    10 Augusti - Längtandsfull - Göteborg
    10 Augusti - Gumemnuttan - Örebro
    17 Augusti - Aug 2013 - Enköping
    24 Augusti - Alvstina - Helsingborg
    31 Augusti - viXan - Ängelholm
    Vi postade nästan samtidigt Alvstina hihi
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!