Inlägg från: soderpling |Visa alla inlägg
  • soderpling

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Sommaren13: Skorna är beställda från Brandos (efter att fått tipset av flera kollegor på jobbet).

Aug 2013: Jag har varit i Paris några gånger och älskar staden (den blivande maken åker dit för första gången i maj). En av mina tärnor har också bott där och pratar flytande franska. 

• soderpling

En fråga.

Hur engagerad är eran fästman i bröllopsplaneringen?

För mig att det varit lite av en kamp att få min blivande make att vilja prata om bröllop och planering (det har alltid varit så långt fram i tiden för honom).
    I går fick jag då lite lätt ekonomisk panik kring bröllop och då började han helt plötsligt engagera sig.

Nu ska han hjälpa till att boka flygen samt hjälpa till och titta restaurang att bröllpsmiddagen på.

I kväll ska jag se till att vi går igenom punkterna för bröllopet och börja dela upp ansvar.

• soderpling

Snart bara 5 månader kvar till bröllopet eller min och m2b hade tänkt försöka vara klara med det mesta till midsommar (ha ha ha)

Nu har vi även fixat:
    -Beställt kostym till m2b hos skräddaren,en som han även kommer kunna använda som vår/sommar kostym på jobbet efter bröllopet.
    -Klänning som jag ska under den borliga vigseln.
    -skor till mig för båda cermonierna.

Det är en hel del kvar men just nu känner jag mig lugn och det känns som vi har koll på läget. Maj kommer nog bli den månaden som vi löser mesta som är kvar med bröllopet och alla små detaljer faller på plats (kan man ju hoppas).

Har äntligen hittat en skräddare för att sy in min klänning (samma som gör m2b kostymer). Den blivande maken tvingar dock mig att vänta till juni innan jag får lämna in den vilket nog är helt rätt med tanke på lopp jag skall springa i vår.

• soderpling

Johannisen: Jag tycker du verkar ha det mesta under kontroll. Allt handlar om vilket typ av bröllop man ska ha och vilka vänner man har. 
    Vi har tex inte pratat med prästen än och inte beställt vigselring.
    Sedan är min/vår ambition att de mesta ska vara klart till midsommar så att jag och m2b kan njuta av juli och våra vänner bröllop i augusti.

• soderpling

Johannisen: Jag beställde våra inbjudningar på nätet från optimalprint och jag är super nöjd. Tog mig en kväll (vilket är vad jag hade tid med just då) att få till formuleringar och foton osv. Tog sedan ytterligare en kväll att leta adresser och skriva alla brev.
    Jag hade tänkt att få till en helg och göra dem tillsamman med mina tärnor men det var lättare sagt en gjort. Då måste man ha en väldigt tydlig idé och ork.

Jag kommer ev göra programmen till kyrkan själv.

• soderpling

Nu har mina tärnor vaknat till.
    Den ena håller på att hjälpa oss med bokningen av resaurang i Paris och den andre kräver listor på ev möhippedeltagare. Idag har det också pratats trän- klänningar då en av dem hittade en jätte snygg klänning som nog skulle passa till bröllopet.  

Jag har en fråga hur mycket riktlinjer har ni givit er tärna/tärnor ang möhippan?
    Jag har sagt vad jag vägrar att göra (förnedring, fåglar och höjder).

• soderpling

Hannis: precis jag vill inte planera min möhippa men vissa saker kanske är bra om tärnorna påminns om. Jag är tex väldigt rädd för fåglar och tycker inte höjder är jätte roligt så därför påpekade jag detta extra noga för mina tärnor. 

Satt hos frisören för någon vecka sedan och hon berättade om en möhippa förra sommaren där det stora kompis gänget hade helt glömt bort bruden, hennes behov och vad hon uppskattar. MIn frisör hade löst situationen genom att se till att bruden var as-full hela dagen.

• soderpling

Nu äntligen börjar saker och ting bli klara.

Nu är restaurangen för bröllopsmiddagen bokad i Paris.
    Tärnorna skall börja prova klänningar.
    Har pratat med florist i Sverige till min lilla bukett som jag skall ha på den borliga cermonin.
    Vi har bokat möte med prästen när vi är i Paris och rekar.
    Skor och kläder till båda cermonierna är fixade.

Sedan är det massor av små saker såsom smink, hår men jag har koll på läget.

Köpa ring måste vi göra men jag vet vad jag vill ha och där handlar det bara om beställning.

Antal gäster som kommer till Paris 25 st

• soderpling

Sommaren13: vad jobbigt för er.  Har ni frågat familjemedlemar, syskon, kanske en av föräldrarna. Det kanske inte alltid behöver vara en kompis.
    Vi har skippat det här med toastmaster och när det kommer att behövas löser mina tärnor och bestman det.

Lycka till.

Fick panik häromdagen och var nära på att ändra destination på bröllopsresan. Jag ville inte åka dit, efter mycket funderingar kring vad jag var irriterad på beslutades att jag nog vist ville åka till Zanzibar men inte bo på det hotell som var bokat.
    Anledning till byte av hotell, jag vill inte på vår bröllopsresa att vi skall bo på samma hotell som J bodde på när han var på Zanzibar förra gången tillsamman med sitt ex. 
    J förstod detta och komenterade inte att priset ökade och skall nu äntligen göra klart bokningen av resan.

• soderpling

Johannasty: En fotbolls match är ju inte en hel dag. Kan ni styra om tiderna för bröllopet kanske ha ett förmiddagsbröllop eller ett sent kvälls/natt bröllop. Jag hade inte bytt dag eller haft det på en vardag.

Lycka till.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!