Inlägg från: Cathelica |Visa alla inlägg
  • Cathelica

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Har frågat i egen tråd men frågar her med ;)

Så här har vi tenkt:

Kött:
    Helstekt fläskfillet i olika marrinader, kallskuret.
    Kycklingfilleter, olika marrinader, kallskuret.
    Lax
    Spekeskinke (typ norsk variant av parma/seranoskinka)
    Kyckligcurry röra
    Räker

Tillbehör:
    Potatisgrateng
    Potatissallad
    Två olika sallader
    Svamp och lökstuvning
    Bröd
    Smör

Dressing/såser
    Vitlöksdressing
    Bearnaise
    Örtdressing
    (Majonäs, smör)

Lite kex og ostar

Frukt.

Vi är 55personer.

Alla synspunktet tages emot tacksamt :) 

• Cathelica

Tack för ett jättebra tips :)

Va underbar eran meny låter, forstår att du längtar till provsmakning :D 

• Cathelica

Postar innan jag är klar att skriva också ;)

Hur ligger ni till i planläggningen då?
    Känner att jag får lite lätt ångest när jag ser alla listor på vad man ska ha gjord 12-6-4 mnd i förväg..
    Vi satt ju datumet 6mnd för liksom ;) 

• Cathelica

Nej, vi har ingen vegitarian eller annan med spesialtkost :)

• Cathelica

Vi kommer dela A4ab på två, sen vika, så våran ser ut i stlk. typ som ett cd-cover :)

Mycket möjligt att vi är sega, men NU har vi entligen bestämd oss för mat, efter 3 omtänk :)
    Hva för mat kör ni på? 

• Cathelica
    SingingFantacia skrev 2013-05-14 07:41:39 följande:
    Måste dela med mig av ett samtal jag fick från en vän i morse. Förstår intr hur folk tänker bara. Jag tar det på engelska för att det ska bli rätt ord. Har lite svårt att översätta ibland. Hey Girl hope everything is fine with you. Oh hi. Yes it's fine with me, you? Well I was out this weekend and tock this girl home. She told me I had nice linen all the time. Then as I took a shower the next morning she left. She took all my linen and the towels. Jag kunde inte låta bli att börja skratta. När jag slutat sa han.. Babe what do I tel my wife whe she gets home from London this afternoon. Ja vad ger ma för råd lixom? Han fick sig en rejäl muntlig avhyvling med kontexten att han var en idiot men att jag älskar honom och att han måste berätta sanningen och betala priset för sitt dåliga beteende.
    Haha, karma is a bitch :)
  • Cathelica

Vilken rolig grej, dom va häftiga alltså :D

Vi har nu gjord klart program och bordskort, samt satt up en ca. på bordsplassering.
    Nu är även m2b mycket mer innvolverat, och det känns roligt att det närmar sig!

Vi åker på semester nu om en vecka, sen pakka o flytta hem til Norge 1.juli. Sen en mnd med flytt och massor med bröllop. Tror tiden kommer går riktigt snabbt!

Hur går det för er alla?  

• Cathelica

Va bra att du kan njuta Grundell :)
    Vi känner väl att det mästa börjar falla lite på plats, alla har tackat ja til inbjudan också, förutom två par, men dom har ett par veckor kvar på sig också :)

Lite fundersam på dekor än.. Dog vi har lite "tivioli, pastell, vintage" tema.. Vi får se, men tror nog vi kör på ljusfat :) 

• Cathelica

Vi har ingen aning på va våre gäster vill dricka. Men vi känner alla rätt väl och har gjort en lista på va vi tror, är vi osäkra har vi dubbel kryssat ;) (Bara för att få ett ungefär).

Vi gör iordning en bol till välkomstdrink - 1L. sprit

Till maten:
    Öl: ca. 30 pers. 4flak öl (3 boxer på varje.)
    Vitvin: ca 30 pers. 4 bib. (räknas en per 10 till buffet ca 3.glas)

Bailys til tårtan.  3L.

Till baren.
    8L. Sprit blandas til 4 olika drinker(Tom collins, San fransisco, moiqto, rum och cola).  Ca. 25liter 
    3 bib vitvin
    7bib rödvin
    4 flak öl 

ca.2500kr (Vi handlar på semester i Danmark. 8.L sprit får vi av min mamma, så det är inte inräknat) 

• Cathelica

Vi har varit tilsammans i 5år, och har två fina killer :)

• Cathelica

Står visst ikke med jag heller, vi gifter oss 10:nde :)

Hur ligger ni till nu då?
    Jag känner att jag inte har koll alls, men jag har tydligen allt folk omkring frågor efter under kontroll :P
    Vi måste göra klart alla trycksaker, handla mat, fixa högtalare, göra mat, göra dessert, göra bröllopstårta, skaffa barnvakt.. ojoj.. 10 dagar kvar!! Men jag tror nog det meste löser sig endå :)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!