Inlägg från: Nivi och Jesper |Visa alla inlägg
  • Nivi och Jesper

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Nu har vi tagit ett beslut! Ett jobbigt beslut. Vi har valt att byta toastmaster nu 1 och 1/2 månad innan bröllopet. Det gick verkligen inte ihop med dom vi hade förlitat oss på innan. Det sket verkligen ner sig med dom andra två (toastmaster och toastmadame). Nu har vi istället endast 1 toastmaster (min kusins sambo). Han var väldigt tveksam innan med tanke på att det snart är dags för bröllop. Men när vi hade gått igenom allt så tittade han på mig och sa "var detta verkligen allt?". 

Hehe, vissa människor är bättre än andra på att planera och hjälpa helt enkelt. Men det är fortfarande jobbigt att man ska behöva byta toastmaster person nu så här nära inpå... 

• Nivi och Jesper

Helipa: Det känns jätte bra just nu. För den nya toastmastern är väldigt drivig av sig! :) Jag fick bara tag på den ene av dom andra två (dom är ett par) och förklarade hur det kändes för oss och vad vi tycker och tänker. Vi vill absolut inte bli ovänner för detta. Dom är inga planeringsmänniskor vet vi nu. Men han, före detta toastmaster, förstod lite. Han anade lite, för min fästman berättade det för honom att detta kunde hända när jag väl fick reda på vad som hade sagts och gjort. Så de var förbereda...

• Nivi och Jesper

1 dag försent tydligen hörreni. Jag måste få dela med mig av en annan dålig nyhet. Ni som inte har hängt med så har vi fått besluta om att byta toastmaster och madame för att det inte fungerade. De hade aldrig tid eller lust, vi kom inte på prio 1,2 eller 3 ens. 

Idag ringde före detta master och sa upp bekantskapen.  

• Nivi och Jesper

Tack SingingFantacia,  Helipa,  Sudditjuven och viXan.

Vi förstår inget alls. Riktiga vänner håller varandra kärt, eller? Dom tyckte att vi inte sågs tillräckligt ofta för att säga att vi är vänner. Sist jag titta till min och sambos mobil så ser man att vi har ringt och smsat dom frekvenkt och långt innan bröllopet, men att man sen ser att de inte kan. Då är det ju något som har legat långt tillbaka. 

Detta är så personligt så att man vet inte vad !!

Jag kan bara tänka på vad jag har gjort för fel, och varför vill man inte vara med oss? Vad har vi gjort? Ja menar, med tanke på att det endast var vi i stort sett som ville ses så har dom väl Aldrig velat vara med oss??.. Varför säger man inget innan man tar rollen som toastmaster? Jag fattar ingenting.

Vår nya toastmaster är underbar och bra! 

• Nivi och Jesper
    FrökenCitron skrev 2013-06-25 19:29:54 följande:
    Någon som har samma problem som mig? 

När jag går så huden mellan låren går ihop så får jag skavsår. Så när jag har kjol så har jag alltid ett par avklippta strumbyxor för att slippa skavsår (otroligt osexigt, men skavsår är inte heller sexigt)
    Glad 

Så mitt problem är nu; vad ska jag ha på bröllopet?
    Ett par mamelucker? Flört 
    Jag har samma problem! Men det löser jag med cykelbyxor. :) Snygga cykelbyxor kan man handla på Gina tricot för 59kr.
    dessa nedan är från gina:

• Nivi och Jesper

Ojojoj, som jag har missat! jag har både blivit möhippad, åkt ner till tyskland för inhandlande av sprit och även tryckt in festval besök (bråvala). Och det var innan bråvala som jag var här inne och titta till forumet. Och oj, som jag har missat. Bråvala var den 27 juni-29 juni. :P Så nu klämmer jag in mig i finfina kalendern tillsammans med min m2b. Vi gifter oss den 17 Augusti i Helsingborg, men bor i Ängelholm. Så det var trevligt att läsa att där är en Ängelholmspar som ska gifta sig i Augusti! :) viXan Och kul att där är en Helsingborgspar också! MissFannie

3 Augusti - Mandala - Jönköping
    3 Augusti - lillasofie - Västerås
    3 augusti - Mpta - Bollnäs
    3 augusti - Tessla -Södra Öland
    3 Augusti - mojo - Västerås
    3 augusti - Lmvu- Stockholm
    10 Augusti-  Augusti13 -Stockholm
    10 Augusti - Lakinna - Malmö
    10 Augusti - Längtandsfull - Göteborg
    10 Augusti - Gumemnuttan - Örebro
    10 Augusti - Karolajia - Stockholm
    10 Augusti - leula - Örebro
    10 Augusti - SingingFantacia - Stockholm
    17 Augusti - Aug 2013 - Enköping
    17 Augusti - sommaren13 - Stockholm
    17 Augusti - NinaH - Göteborg
    17 Augusti- Nivi och Jesper- Allerum, Helsingborg
    24 Augusti - Alvstina - Helsingborg
    24 Augusti - Carina 10 - Österlen
    24 Augusti - Soderpling- Stockholm
    24 Augusti - MissFannie - Helsingborg
    31 Augusti - viXan - Ängelholm
    31 Augusti - kj79 - Luleå
    31 Augusti - 1337Lise - Norrköping
    31 August - Wardelli - Rhodos, Grekland
    31 augusti - jenniferochaugust - Stockholm
    31 Augusti -soderpling-Paris 
    31 Augusti - johannisen - Vasa, Finland

• Nivi och Jesper
    Alvstina skrev 2013-07-19 19:35:52 följande:
    Nivi och Jesper, ser att ni gifter er i Allerum, vi kommer att gifta oss i Fleninge en vecka efter er :) Var ni också på vigselträffen i mars i Allerums kyrka?
    Jag vill få för mig att vi var där då någongång ja. :) Det var ett tags sen nu! ;)
  • Nivi och Jesper
    Sjörå skrev 2013-08-03 10:31:53 följande:
    Lycka till alla brudar som gifter sig idag. Tänk på att dricka mycket vatten i värmen. 

Två veckor kvar för min del idag och det känns som om det mesta är under kontroll. Bortsett från att vi borde träna vals vilket är svårt eftersom min blivande man blev hämtade klockan halv sju imorse för sin svensexa.  Det är lite omöjligt att dansa vals på egen hand. Och katterna ställer nog inte upp som partner. 

Nu har jag en hel helg framför mig på egen hand. Funderar på vad jag ska hitta på men det blir nog bra. Göra några sista små inköp för bröllopet och sedan bättra på solbrännan. Och försöka få bort de vita ränderna jag har efter axelbanden på bikinin. Fast jag ska ha en sjal över axlarna så det gör inte jättemycket om de syns.

Nu börjar det hela känns mycket mer verkligt och helt underbart att jag ska få gifta mig med mannen jag älskar.  
    OJOJOJ! Du och jag är i samma situation! Dansen måst övas, men idag går det heller inte för vår del för min m2b är på svensexa. Måste säga att jag är väldigt nervös idag! Vet inte alls vad dom har planerat! Inte alls!! Bestman hade inte informerat mig alls om tid och plats förräns i tisdags eller onsdags när jag tog kontakt med honom... 
    Men vet inte om jag vill veta vad de gör ;P

Och angående min solbränna... jag har också vita "band" som måste bort. Jag har ingen sjal eller bolero (vad de nu heter). Så jag måste ut och sola när solen är framme! :P 
  • Nivi och Jesper
    Grattis till ni som har gift er idag!
    Känner avund, vill också gifta mig nu!
    Hoppas ni har haft en TOPPEN dag! 
  • Nivi och Jesper
    1337Lise skrev 2013-08-04 20:38:28 följande:
    Ang ni brudar som är nervösa, och känner att känslorna är uppochned och att klänning mm är fel: Så skönt att man inte är ensam! Jag har känt mig så konstig den senaste veckan, kanske till och med två veckorna. Jag blir ledsen så fort sambon går till jobbet, jag är trött och stressad och får deppkänslor helt utan anledning. Och nu ör jag helt galet orolig över min sminkning för jag blev inte nöjd med provsminkningen. Tjejen var duktig och hon gjorde en jättefin sminkning.. men det var inte jag i spegeln. Fästmannen gillade det inte heller.. vi ska göra om sminkningen men vad ska jag säga? "Kan du göra det mindre profesionellt?"
    Åå jag känner igen mig där! Jag är så himla känslig nu för tiden. Kan gråta för det minsta. Men jag vet aldrig om jag överdriver eller om jag kanske underdriver. När min kille var på sin svensexa, hade jag ingen aning om var dom skulle vara. Det enda jag visste var när (fick reda på det 3 dagar innan) och vad jag skulle packa ner till honom (ett par byxor och en skjorta för middagen). Jag var såååå nervös hela dagen och ville bara få hem honom så att han kunde berätta för mig vad han fick göra. 

Jag får ett sms av hans bestman 01.10: "J kommer inte hem ikväll, han sover hos M". Och då kokade jag av ilska! Sånt kan jag tycka att man ska informera mig om så att jag inte väntar i onödan. Men det var inte det som gick i mina tankar just då. Jag trodde det hade hänt något dåligt, för han skrev ju aldrig varför han inte skulle hem. Har han däckat på sin svensexa? är han på sjukhuset? Har han hamnat i slagsmål? Har dom fått honom till att bli så full att han inte vet vad han gör? Har han "blivit" tvingad att pussa en annan tjej så att han mår så himla illa för sen för det är otrohet... Efter ett tag skrek jag ut i lägenheten: "Jävla pucko!" (bestmannen då alltså)

Jag frågade varför, varför kommer han inte hem ikväll? Då får jag ett svar som gjorrde mig asförbannad : "Vi missade tåget från köpenhamn för att hinna med sista tåget från Helsingborg... Sorry." Fy vad förbannad jag var! Varför kunde inte han ha informerat mig om att de inte ens ska vara i landet??? 

Överdriver jag? Jag är fortfarande förbannad på min killes bestman!! 
  • Nivi och Jesper

Nej, min m2b är hemma. fick hämta honom morgonen efter, för vi hade ju planerat att handla det sista till bröllopet den söndagen. Nästa lediga dag för det är nu på söndag, men det vill man ju ha som en reserv dag i så fall. Nej jag är fortfarande sur. Jag tycker att han borde ÅTMINSTONDE ha ringt till mig och förklarat sig. 

Det var skit nonchalant dessutom att inte berätta för mig när hans svensexa är så att jag inte ska planera något särskilt dagen efter, vilket jag hade gjort ju.

Bestmannen har pratat med min m2b och sagt att han anar att jag är sur på honom. Men ring inte till min m2b, RING MIG! USCH! Jag är inte på humör för att träffa honom just nu. Tycker det känns som att han glömmer bort att min m2b INTE är singel. Man måste kolla av med mig så att inget krockar ju! Så kan jag tycka, och det tycker min m2b också.

Nej usch, det känns inte alls bra att behöva träffa honom. Inte just nu när man är uppe i varv med all planering (som inte går som man planerar just nu). 

• Nivi och Jesper

Och förresten, jag var tvungen att smsa och fråga hans bestman (3 dagar innan) när hans svensexa var. Så om jag inte hade smsat, 3 dagar innan... hade jag fått veta det samma dag eller inte alls??

• Nivi och Jesper

Jag kan ju tycka att man ska informera när det är, med tanke på att det var 2 veckor innan bröllopet. Då kanske man har fullt upp med planering med bröllopet... Aja, får se om han ringer mig snart och ber om ursäkt..

• Nivi och Jesper
    soderpling skrev 2013-08-07 08:36:06 följande:
    Jag förstår att du blev arg.  Killar kan inte organisera eller tänka skärskilt långt.

Jag fick veta någon vecka innan att  m2b svensexa skulle vara och blev total lurad av alla. Vi var nämligen ute och seglade med m2b jobb och helt plötsligt åker vi in i en hamn och där står m2b kompisar och kidnappar honom. Vi är i en hamn någonstans och om jag skulle bli lämnad där vet jag inte hur jag skulle ta mig där i från.
    Jag viste inte var jag skulle ta vägen eller vad som skulle hända. Jag kände mig ganska förlöjligad. Det hela slutade med att jag var ute och seglade hela dagen med m2b jobb.
    Jag var jävligt förbannad efter svensexa och m2b vänner har fått ganska syrliga kommentarer från mig och kommer fortsätta att få det, Varje gång jag tänker på det blir jag faktiskt sur. En gemensam tjej kompis som var med på svensexan beskrev planeringen som väldigt ostrukturerad och hon förstod att jag blev arg. Hon hade sagt att hon inte orkade styra upp alla små detaljer.   
    Fy vad taskigt gjort. Har ni snackat om det än? Bestmannen verkar undvika mig totalt och jag orkar faktiskt inte bry mig. Just nu känner jag bara för att få allt gjort. Jag är inte alls så pepp.. Detta är ju inte allt som har hänt på sistonde. 
  • Nivi och Jesper
    Helipa skrev 2013-08-07 20:40:58 följande:
    Vill bara lägga rn till sak gällande självupptagen-kommentaren. Jag har full förståelse att man (jag) kan uppfattas som självupptagen i och med planeringen av ett bröllop, men är det inte det hela bröllopskulturen säger oss? Att det är "vår dag", viktigaste dagen i våra liv, osv.
    Det är ok att säga det till mig, men gör det då när allt är över, inte när nerverna är på topp och man redan är hispig över allt. Det finns väl absolut ingenting jag kan göra det i det här skedet? Nu när det är så kort tid kvar och all min energi går åt att ro det hela i hamn.
    Jag blir så ledsen av den kommentaren för den är så dömande och det enda den leder till är att jag nu skäms jättemycket och nte vågar säga ett ljud om bröllopet till henne de kommande veckorna. Vad det detta hon ville?
    Det tråkiga är att jag dessutom har ansträngt mig en massa för att inte verka för bröllopstokig och har haft som tumregel att inte nämna bröllopet såvida ingen annan för det på tal eller det är någon praktisk detalj som måste lösas där och då. Nu kunde jag lika gärna släppt lös allt istället...
    Usch, det är ju som du säger. Detta kunde hon åtminstonde (om hon nu var så tvungen) säga efter att ni har gift er. Man är såååååå känslig veckorna innan! Hon förstår uppenbarligen inte hur det är med bröllop. Och jag kan tycka som du att det är ju den viktigaste dagen i ens liv (eller en utav dom viktigaste för andra kanske) då är det väl lite oundvikligt att man pratar om det nonstop?

Det är jobbig situation du har hamnat i med din tärna! Vet inte alls hur du ska hantera det. Jag kan tyvärr inte komma med några bra tips för vi har också haft våra tvister med många och som inte har slutat så bra... 
  • Nivi och Jesper

Nu är jag äntligen Jespers fru! Vi hade det perfekt den 17 augusti! Allt gick så bra och dagen gick (tyvärr) snabbt förbi. Så här kommer lite bilder från gästernas mobiler! :)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!