130810 skrev 2013-08-04 07:40:42 följande:
Men vad irriterande att det inte blir radbyten... Samma text nedan fast mer lättläst
Hoppas att alla ni som gifte er igår hade en underbar dag! Var längesen jag skrev men jag har läst tråden hela tiden. Undrar om det är någon som har samma problem som jag?
Gifter mig på lördag och jag har börjat tvivla på min klänning, var på väg att klippa av släpet när jag provade den igår för att det känns opraktiskt och jag känner mig utklädd. Har en kort klänning också som jag ska byta till så det är ju inget problem egentligen men jag känner bara mig osäker på allt nu. Var jättenöjd med min klänning tills jag provade den här om dagen.
Har börjat fundera på om jag ska ändra hårfärg och är livrädd för att bryta ihop i kyrkan. Är bara nervös för allt fast allt är planerat perfekt och vi ligger bra till med alla förberedelser. Bara störtgrät här om dagen för att jag kände mig konstig med mitt långa släp.
Min blivande man var på svensexa igår och var rätt full när han kom hem och när jag frågade vad de hade gjort sa han att vi kunde prata imorgon för att han var så trött och då blev jag jättearg på honom (varför liksom
) och kunde inte somna om. Har bara sovit 4 timmar inatt och känner mig bara fallfärdig. Känner inte igen mig själv alls. Blir hysterisk och ledsen hela tiden.
Har jag blivit en Bridezilla? Snälla säg att det bara är bröllopsnerver!Ha det jättebra tjejer! Skönt att skriva av sig lite
Hej!
Jag gifter mig också på lördag och kan lova dig att det beteende är fullt normalt, eller ja, jag har varit likadan själv. Har haft JÄTTELÄTT för att börja gråta åt saker, brukar inte alls vara blödig i vanliga fall. Jag har fått små raseriutbrott så att jag knappt känt igen mig själv, har faktiskt t.o.m tagit lugnande tabletter några dagar.
Det senaste som har varit i veckan är att jag har tappat hår, som en cancerpatient eller nåt, bara stora nävar varje gång jag rört håret. PANIK!! Tur att jag ska ha löshår i frisyren.
Just nu känner jag mig faktiskt ganska lugn, men de sägs ju att stress kan visa sig i kroppen i efterhand. Och jag var nog väldigt stressad för ungefär 2-3 veckor sen.
Sen kan jag bli så irriterad på alla råd man får av folk, kom ihåg att ke och njuta av dagen. slappna av osv.. Det är inte så himla enkelt, lättare sagt än gjort liksom. Klart jag vill njuta av min dag!
Jag är också orolig över att jag i efterhand ska gå å tänka att ; det kunde ju ha varit finare väder den där dagen, mitt smink kunde ha varit bättre, festen kunde ha blivit roligare... Ist för att tycka att det va den mest fantastiska dagen i hela vårt liv! *gah* dumma hjärnspöken...
Jag har tagit mig ett glas vin, varje kväll denna vecka, har lugnat mig lite grann å hjälpt mig sova. Jag har också försökt tänka att om något inte blir som det va planerat så är det bara jag som kommer att märka det, gästerna kommer förmodligen vara lika nöjda och glada ändå. Och huvudsaken är ju inte att rosorna i bordsdekorationen har exakt den limegröna färg jag ville ha, utan att jag får bli fru till mannen jag älskar :)
Försök andas och se fram emot detta ist, oavsett om du kommer i ett vitt lakan så kommer folk att tycka du är vacker! Gör inget åt klänningen, det är nog bara dina nervösa hjärna som bråkar med dig. Det kommer bli kanon!
Och kom ihåg, du är inte ensam!
Stor kram från en Bridezilla till en annan ;)