Inlägg från: Augusti13 |Visa alla inlägg
  • Augusti13

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Brudar, hur har ni gjort med blommorna? Jag var förbi en florist idag som tyckte jag skulle komma tillbaka 2-4 veckor innan bröllopet för att beställa brudbukett och allt som hör till. Alltså i juli! Låter det rimligt eller kan det bli för stressigt tror ni?

• Augusti13
    sansun skrev 2013-04-05 23:28:58 följande:
    "Våran" florist sa samma sak, eller hon sa - vi vill komma in så sent som möjligt av en enkel anledning, då blir det minst ändringar. Bokar man blommor långt i för väg så är risken stor att man under tiden man planerar hittar nya saker man gillar, ändrar på ev teman, dekorationer osv.  Tycker det lät rätt logisktoch jag litar på att hon hinner fixa det om hon säger att hon gör det! Dom har bokat in datumet i sin kalender, det är det ända. 
    Vad skönt att höra, nu känns det mycket bättre! :)
    brud20130817 skrev 2013-04-07 10:56:42 följande:
    Hej,

jag har lite funderingar om att byta klänning till dansen på kvällen. Min m2b tycker inte att man ska byta klänning men då jag tror att den långa klänningen blir väldigt svår att dansa med tycker jag att det vore bra att kunna byta till en kortare. Vad tycker ni? Som ni ser har jag redan införskaffat en extra kort klänning men känner mig lite osäker och behöver lite input. Hur gör/tänker ni andra?

Älskar klänningen! Båda två så klart, men jag kan tänka mig något liknande som din kortare klänning att byta till under kvällen. Kan du möjligtvis berätta var du hittade den? :)
  • Augusti13

Vi funderar i att hoppa över festhäften, tycker ni det låter konstigt? Vi kan oavsett inte skriva något om varje gäst, vi har över 100 gäster och orkar inte hitta på saker om släktningar vi inte känner så väl :p Och är det något av alla utgifter vi kan skrota så är det väl det, tänker vi. Och tidsbesparande - det känns nästan viktigast!

• Augusti13
    sommaren13 skrev 2013-04-12 19:19:48 följande:
    Ja idag hämtade jag ut min klänning och den var otroligt vacker...men tyvärr för liten Dom var väldigt små i storlekarna, så även om jag tar en strl större så kanske den passar men kommer bli väldigt tight...vet inte vad jag ska göra?
    Usch vad jobbigt :/ Tyckte du skrev att du hade måttbeställt klänning? Oavsett, beställ två storlekar större då! Det är ju enklare att sy in den om den är lite för stor än tvärt om. Och det är nog inte kul att ha en för tight klänning på den stora dagen och knappt kunna andas ;) 
  • Augusti13

Johannaty: Personligen skulle jag inte vilja ha bröllopet på en vardag, men om ni tycker det känns bra så varför inte? Jag skulle nog främst se om vi inte kunde flytta det till en annan helg, som Längtandsfull säger.

• Augusti13

Jag känner ett par fotbollsspelare och tyvärr är det absolut inte så att man bara "kan ta ledigt en match". Hehe. Utan då kan man råka ut för avstängning eller andra bestraffningar. Så jag förstår problemet! Matchen kan ju vara i en annan stad också, inte bara att skynda sig till festen efteråt..

• Augusti13

Nu ringe de från butken och hade fått min klänning! Känns pirrigt, ska dit 29 april för att prova och ta med den hem. (Vart sjutton ska man få plats till en hel brudklänning i hemmet? haha, det blir en utmaning.) Min största skräck är att klänningen är för liten!

• Augusti13
    sommaren13 skrev 2013-04-20 09:20:34 följande:
    Ska ni kasta brudbuketten? Menar till alla ogifta som brukar vara brukligt (förr iallafall)
    Min sambo vill att jag ska ha strumpeband som han kan dra av med tänderna, vet inte riktigt vad jag tycker om det...
    Hur ska ni göra? 
    Läste någonstans att det med att kasta buketten är en amerikansk tradition och inte vanligt här i Sverige. Oavsett hoppar jag över det, känns lite för filmatiserat på något sätt ;) 
  • Augusti13

Guuud jag fick påriktigt svårt att andas och blev alldeles snurrig i huvudet nu när ni skriver allt ni har fixat. Paniiiik. Vi har kyrka, lokal, fotograf, tårta, klänning och hår/makeup-artist klar, men inte mycket mer. Det är alla småsaker som stressar mig. Typ det där med bil, bordskort och bordsplassering, vigselprogram, solist, DJ etc etc. Gah.

• Augusti13

Tack tjejer, ni lugnar ner mig :)

Tror faktiskt inte vi ska ha festhäfte, känns på något sätt minst viktigt av alla måsten (för oss!). Tror det händer så mycket ändå under kvällen, så om det finns ett festhäfte eller inte spelar nog ingen roll. Hoppas vi ;)

Inbjudningarna skickades idag, så nu rullar det väl på :)
    Confuzed86, har ni fått in alla svar redan? Eller gör du bordsplaceringen innan folk har Osat?  Bara nyfiken!

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!