Cathelica skrev 2013-03-23 10:44:07 följande:
Postar innan jag är klar att skriva också ;)
Hur ligger ni till i planläggningen då?
Känner att jag får lite lätt ångest när jag ser alla listor på vad man ska ha gjord 12-6-4 mnd i förväg..
Vi satt ju datumet 6mnd för liksom ;)
Man behöver väl inte följa alla listor som finns. Så länge man klarar av att ha gjort det man vill fram tills den stora dagen.
Vi hunnit med bokning av kyrka, Festplats, bestämmt maten (Lite små plock som ostbollar, seranoskinka oliver m.m. som en liten tappas tallrik, Kallskuret special rökt fläskkött från en gård i norrland (min mamma), älgstek (får vi från en vän) och potatisgratäng med olika sallader till huvudrätt, sen en morotståra som bröllopståta och efterrätt)
Har fixat med tallrikar til huvudrätten som jag håller på att måla. Champangeglas inköpta. Vi har bestick till alla 90 gäster men måste man ha alla lika dana? Köpte vackra färg glada flaskor igår som vi sk ha som vatten flaskor på borden.
Solist till kyrkan och underhållningen på festen. Inbjudningskorten är utskickade och några har osat och planerat sin semester efter oss =)
Har börjat bunkrat upp med det moserande för brudskålen (annan alkohol får vi av min svärfar).
Min brudbukett är betald och klar. Min klänning hänger i garderober och tärnornas med. Frisör och make bokat ( en av tärnorna utbildar sig till stylist). Min sambo har sin väst och sina bysor i garderoben och vi har slipsar till alla som har med bröllopet att göra mer än som bara gäst.
Har böjat samla på mig olika skaer till utsmyckningen av festplatsen. Ringen min är köpt. Nu ska sambons ring graveras. Hon vill bara ha en då hon klämmer sig som det är. Det blir för stort att ha två i hennes arbete.
Finns säkert mer som vi har hunnit med men som jag inte kommer på så här just nu.
Tänkte passa på att visa prov tårtan som jag bakade här om dagen. Kan bara säga att det är första gången jag bakar. I alla fall när jag gör allt från grunden själv. Annars är det pepparkakor av färdig deg, eller när sambon gör degen och jag får rulla ;) Den blev faktiskt riktigt god =)