Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
Längtandsfull: Jag ordnade precis nytt pass med mitt nya namn och polisen sa att det gamla passet gäller i 3 månader efter namnbyte :)
Längtandsfull: Jag ordnade precis nytt pass med mitt nya namn och polisen sa att det gamla passet gäller i 3 månader efter namnbyte :)
Jag som trodde att vi var väldigt bra på banan med alla saker men nu tvivlar vi på om vi vill vara där vi bestämt oss för att ha både vigsel och fest :( så nu är vi igång och letar nytt ställe... alla inbjudningskort och så utskickade, känns sådär kul :/
Jag har hört att hindersprövningen är giltig i 4 månader och man ska tänka på att itne skicka in den för tidigt då prästen/vigselförrättaren kan behöva ett litet tag på sig att skicka in den tillsammans med vigselbeviset om jag inte har helt fel för mig. Vi gifter oss 24 aug och tänkte skicka in hindersprövningen i slutet av maj :)
Inbjudningskorten skickade vi de sista i april och vi var nog lite väl generösa med OSA så vi satt det 20 juli :P
Bil har vi också funderat på men vi tänkte nog faktiskt åka med någon av föräldrarna bilar mellan kyrka och festlokal. Ev hyra en buss om det skulle behövas till gästerna också.. Sen tänkte vi beställa taxt till hotellet på kvällen :D
I helgen blir det skoletande med en av tärnorna! blev peppad av er nu och kan ju, som ni så klokt skriver, behöva tid för att gå in dom! vägrar ha ont i fötterna på den stora dagen! :)
eftr omplanering så blir det nu kyrklig vigsel även för oss! så nu letar vi också efter en psalm där budskapet till gud inte är lika tydligt.. :) är det någon som vet var man får tag i "Psalmer i 2000-talet"???
tre månader kvar för oss brudar som gifter oss 24 augusti! :D håller med er om att det pirrar i hela kroppen när man tänker på det :D
skickade in hindersprövningen i slutet av förra veckan och fick svar igår "äktenskap kan ingås mellan" så nu finns det inget lagligt hinder iaf ;P
Åh vad smart med en värd i kyrkan också! det har jag inte tänkt på! får jag allt diskutera med mannen.vi tänkte dock att vårt toastmasterpar ska få ta "värdrollen" under festen, ha ordning på tal, personal, kök osv. tror det blir bra att de har helheten :)idag har vi gått igenom ingångsmusik och vilken psalm vi ska ha.vi fastnade för "du vet väl om att du är värdefull" någon mer som ska ha den?!sen funderar jag också på om vi kan ha "here comes the bride" när vi går in tillsammans? :P kanske blir lite lustigt...? :P
Idag har vi varit nere och bokat hotellrum :D så skönt att kunna checka av även det på listan. annars känner jag att stressen börjar krypa sig på lite grann och är lite orolig för hur sjutton man ska få hela dagen att gå ihop?! gjorde en lång lista på saker vi kommer behöva hjäp med allt från körning till att låsa lokalen när vi är klara... mycket såna praktiska saker som också behöver struktureras känner jag.. puh! Hur gör ni andra brudar med fotograferingen? vi tänkte fotograferas efter vigseln innan vi anländer till festen, men vill ju inte att gästerna ska få tråkigt...