Inlägg från: MissFannie |Visa alla inlägg
  • MissFannie

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Längtandsfull: Jag ordnade precis nytt pass med mitt nya namn och polisen sa att det gamla passet gäller i 3 månader efter namnbyte :)

• MissFannie

Jag som trodde att vi var väldigt bra på banan med alla saker men nu tvivlar vi på om vi vill vara där vi bestämt oss för att ha både vigsel och fest :( så nu är vi igång och letar nytt ställe... alla inbjudningskort och så utskickade, känns sådär kul :/

• MissFannie
    Augusti13 skrev 2013-04-24 12:19:39 följande:
    oj vad jobbigt! hur kommer det sig att ni vill byta?
    vi känner inte att vi kan lita på dom som har stället :/ har varit väldigt otydligt, till och med ändringar, med vad som ingår och vad som kostar extra och att det då lätt skulle kunna bli så att vi får en stor räkning efter bröllopet på saker vi inte vetat skulle kosta... så vi kikar efter annat, ska titta på en lokal imorgon så hoppas att den är något att ha :) tur att det är några månader kvar!

alla som står brud 24 augusti- 4 månader kvar idag!! :D
  • MissFannie

Jag har hört att hindersprövningen är giltig i 4 månader och man ska tänka på att itne skicka in den för tidigt då prästen/vigselförrättaren kan behöva ett litet tag på sig att skicka in den tillsammans med vigselbeviset om jag inte har helt fel för mig. Vi gifter oss 24 aug och tänkte skicka in hindersprövningen i slutet av maj :)

• MissFannie

Inbjudningskorten skickade vi de sista i april och vi var nog lite väl generösa med OSA så vi satt det 20 juli :P

Bil har vi också funderat på men vi tänkte nog faktiskt åka med någon av föräldrarna bilar mellan kyrka och festlokal. Ev hyra en buss om det skulle behövas till gästerna också.. Sen tänkte vi beställa taxt till hotellet på kvällen :D

I helgen blir det skoletande med en av tärnorna! blev peppad av er nu och kan ju, som ni så klokt skriver, behöva tid för att gå in dom! vägrar ha ont i fötterna på den stora dagen! :)

• MissFannie

eftr omplanering så blir det nu kyrklig vigsel även för oss! så nu letar vi också efter en psalm där budskapet till gud inte är lika tydligt.. :) är det någon som vet var man får tag i "Psalmer i 2000-talet"???

• MissFannie

tre månader kvar för oss brudar som gifter oss 24 augusti! :D håller med er om att det pirrar i hela kroppen när man tänker på det :D

skickade in hindersprövningen i slutet av förra veckan och fick svar igår "äktenskap kan ingås mellan" så nu finns det inget lagligt hinder iaf ;P

• MissFannie
    Fröken Fräken skrev 2013-05-29 13:03:47 följande:
    Jag tycker också att det låter som att du har koll. Jag känner mig själv ganska lugn också, även om det nog kommer visa sig att jag får fullt upp snart. Det jag tänker mest på just nu är skor. Jag vill ha killerheals, typ 12 cm klack och vara fab. Men verkligenheten är att jag inte kan gå i höga klackar, har operererat fötter för hallux valgus (kärringknöl)  är redan 177 cm lång (och kommer att bli längre än min blivande man med + 12 cm), har en klänning där inga skor syns och ska dessutom vigas på en gräsmatta. Så jag försöker tänka förnuftigt, men hittar inga kul skor med låg klack. Dessutom i stl 42... inte lätt.
    Åh vad jag känner igen ditt bekymmer!! Inte att jag kommer vara längre än min blivande, men jag har också hallux och vill också ha killerheals men det är svårt att hitta några som funkar att ha under hela kvällen!
    Vill inte heller ha ont i fötterna på bröllopsdagen/kvällen men vill ändå ha ett bara superheta skor... sen kommer väl skorna inte synas så jättemycket, men känslan när man har ett par superfina skor är ju underbar :)
    letandet går vidare!
  • MissFannie

Åh vad smart med en värd i kyrkan också! det har jag inte tänkt på! får jag allt diskutera med mannen.vi tänkte dock att vårt toastmasterpar ska få ta "värdrollen" under festen, ha ordning på tal, personal, kök osv. tror det blir bra att de har helheten :)idag har vi gått igenom ingångsmusik och vilken psalm vi ska ha.vi fastnade för "du vet väl om att du är värdefull" någon mer som ska ha den?!sen funderar jag också på om vi kan ha "here comes the bride" när vi går in tillsammans? :P kanske blir lite lustigt...? :P      

• MissFannie

Idag har vi varit nere och bokat hotellrum :D så skönt att kunna checka av även det på listan. annars känner jag att stressen börjar krypa sig på lite grann och är lite orolig för hur sjutton man ska få hela dagen att gå ihop?! gjorde en lång lista på saker vi kommer behöva hjäp med allt från körning till att låsa lokalen när vi är klara... mycket såna praktiska saker som också behöver struktureras känner jag.. puh!   Hur gör ni andra brudar med fotograferingen? vi tänkte fotograferas efter vigseln innan vi anländer till festen, men vill ju inte att gästerna ska få tråkigt...

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!