Inlägg från: 1337Lise |Visa alla inlägg
  • 1337Lise

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Förresten! Jag kunde igår inte fatta att det var jag som var den blivande bruden när vi satt och skålade med vin och jordgubbar på en filt. Mina händer var skakiga, och det kändes mer som en dröm. Och när jag gick runt där med slöja och fick drinkar och leenden och kramar av mina vänner - och de kallade mig "brud", så kändes det som att vi alla skojade med varandra. Är det verkligen JAG som är brud? Jag var ju nyss 12 och skulle börja 7'an, utan vänner eller någon liten pojke som ens tyckte om mig LITE. Men igår var jag omringad av vänner som firade mitt kommande giftermål med en helt fantastisk man. Jag väntar bara på att vakna upp ur denna otroliga dröm!

• 1337Lise

Jag undrar också över det där med tal, vem ska hälsa alla välkomna på er fest?

• 1337Lise

Nivi och Jesper: fy fasen! Jag hade också kokat. Usch vad jobbigt, jag tänker kräva av killarna att få ta del av planerna innan de drar iväg med min dyrbara m2b. Men jag tror inte alls att de kan tänka sig in i att man faktiskt blir orolig. Men han är hemma nu?

• 1337Lise

Helipa: Förlåt, men vilken mupp. Verkar som att hon vill ta ifrån dig bröllopsglädjen totalt - fy sjutton vilken energisugare. Har du sett Bride wars? Låter lite som tärnan i den filmen..

Skulle jag vara du så skulle jag inte prata mer med henne innan bröllopet. Det är min plan när det gäller en vän till mig som höll på att sabba hela min möhippa genom att ta min uppmärksamhet under hela kvällen - hon behövde plötsligt erkänna att hon knarkat samma dag, att hon blivit gravid och gjort abort för andra gången - trots att hon försökte bli gravid - och att hon vill ha sex med folk under möhippan för att hämnas på sin kille. Detta trots att jag hade sagt åt henne att jag finns där för henne varje dag - men inte just denna, för det är min dag. Och hon förstod.. SA hon. Men sedan försvann hon under kryssningen och dök upp några timmar senare. VIsade sig att hon dragit ned en random kille i vår gemensamm hytt. Jag kan knappt förstå att det jag skriver är sant.. vem gör sådan? Sedan hade alla tjejerna lagt ihop pengar så att de skulle kunna bjuda mig på ALLT under kryssningen. Underbart! Kändes helt otroligt generöst. Denna vännen bjöd dock inte på något, hon köpte två Smirnoff Ice och satte sig bredvid mig och drack ur de båda.. Och under picknicken som min bästa vän hade fixat (chokladdoppade jordgubbar hade hon gjort) så svepte hon vinet, fyllde på, svepte igen, fyllde på igen. Folk hintade lite att hon skulle inte dricka upp allt vi hade och hon svarade att "jag är alkhoholisten i sällskapet.. eller slampan! Jag har inte bestämt mig än."

• 1337Lise

Confuzed86: Håller med dig fullständigt! Varför kan man inte bara få den här tiden av sina vänner? Den dag min vän gifter sig så ska jag vara världens bästa tärna! Det har jag lovat mig själv. Hon ska få vara hur självupptagen som helst, och prata om det 24/7.

Jag har faktiskt undvikit att prata med någon om bröllopet. Jag berättar om någon frågar men annars har jag inte sagt någonting. Men det är för att jag har en automatisk inställning till att ingen bryr sig egentligen mer än att vi ska gifta oss. Min fina tärna har nästan blivit lite stött av inte vi har bett henne om hjälp med något, så nu har vi bokat in en helg då hon ska vika festhäften med mig Glad

• 1337Lise

Men fy sjutton på otrevliga människor, på dryga bestmän och papper som tar slut. Det känns dock fantastiskt tröstande att man inte är ensam. Igår satt jag och sågade itu 30 pennor, vässade dem (nu mera 60 pennorna) och målade dem vita med en skitdålig akrylfärg som var så utspädd att jag fick måla dem minst 10 gånger. Jag blev så trött på allt "roligt" pyssel inför bröllopet. Och det kändes som att jag blev förgiftad av doften.

Idag installerade jag ett grafikkort i mannens dator. Hans gick nämligen sönder för x antal månader sedan och vi har inte haft råd att köpa nytt. Men som morgongåva har jag köpt ett värstingkort och tänkt att installera in i datorn så att på morgonen dagen efter bröllopet ska jag bara starta hans gamla dator som har fått damma ett bra tag (han har använt en gammal laptop istället) och ja.. "surprise!". Grejen var att det inte var så simpelt som jag hade trott, och jag var gråtfärdig när jag hade suttit i 2 timmar och pillar med skitsaken. Som tur var så fick jag hjälp över facebook och nu tror jag att allt fungerar som det ska. Så mina tårar är torkade Solig

• 1337Lise

Grattis Lakinna och Tess80! Hoppas er dag blir fylld med skratt, glädje och kärlek! Vi ser fram emot bilderna sedan =)

• 1337Lise

Mpta - vad tråkigt! Hade varit roligt att se lite bilder

• 1337Lise

Är det förresten ingen som haft mer drömmar/mardrömmar inför bröllopet? :) Mina har lugnat ned sig i alla fall, hade en period där då jag drömde hemskt om både bröllop och andra grejer, men nu är det lugnt i drömmarna värld igen.

Inatt är det min sista jobbarnatt innan bröllopet. Då ska vi ta tag i allt det där som hamnat på hyllan, gifter mig den 31 så vi har ju några veckor på oss :D

• 1337Lise
    Wardelli skrev 2013-08-12 00:29:29 följande:
    Inatt är även mitt sista nattpass innan bröllopet, har endast dagpass kvar, så nu blir det mycket fokus på bröllop efter jobb samt under kommande helger. Går på semester den 24 augusti, så har en vecka på mig där att planera och packa allt som ska med till Grekland. Undrar bara hur allt ska få plats... :P

Nemen! Det var värst vad lika planer vi hade :D Vi ska också till grekland efter bröllopet. Vilket datum åker ni då? Som sagt så gifter vi oss också den 31/8. Men vi åker inte till Grekland först den 5 september. Har aldrig varit i Grekland förut, men jag älskar deras mat så jag kommer nog trivas, hehe.

Min första mardröm handlade om att glömt raka benen till bröllopet, skulle inte förvåna mig om jag drömmer om att jag glömt klänningen när nerverna börjar igen ;)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!