Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
Till alla 3 augustibrudar: stora lyckönskningar inför dagen!
Till alla 3 augustibrudar: stora lyckönskningar inför dagen!
Mandala, Jättefin bild!! Stort grattis!
Nu äntligen har jag tillgång till dator så jag kan ladda upp en bild från i lördags :)
Nu börjar jag också känna av denhär överkänsligheten. Jag blir så irriterad när blivande svärmor ringer och pratar om detaljer. Hon vill ju hjälpa till, så hon får dekorera tårtorna. Vi fixar tårtorna, vi fixar dekor, men nu idag fick jag ett mail där hon vill att vi gör en ritning till henne exakt över hur dekorationerna ska vara..
Min kollega tyckte att jag överreagerade för jag blev så irriterad över det, men jag klarar inte av att styra och fixa allt själv. När jag delegerar så vill jag inte behöva stå som ansvarig längre, jag vill bara slippa att tänka på det. Annars kan jag ju lika väl göra det själv. Nu sitter m2b och gör en ritning på datorn och om hon nu inte kan vara kreativ själv så är mina enda instruktioner "sätt alla blommorna i mitten".
Och så satt jag och tjöt hemma efter jobbet för jag kände mig bara SÅ ledsen.. någon hade lagt upp ett hemskt klipp på facebook där människor skadar och dödar djur. Till råga på allt träffade jag en totalt galen människa på jobbet som var en av de otrevligaste jag någonsin träffat. Hon satt där och var passivt aggressiv och bara öste ur sig sin bitterhet över sin situation på mig och fast vi aldrig hade träffats innan var hela hennes liv mitt fel! Att folk bara inte kan beté sig! Jag är så glad att jag slipper detdär jäkla skitgörat efter sommaren när jag får jobba med ungdomar i stället som inte bara sitter och är bittra utan faktiskt har lite framtidshopp och ambitioner.
Förlåt för att jag gnäller.. men dethär forumet är det enda som jag inte känner mig knäpp i.
Ah men gumman... det är tusan inte lätt. Har du förresten någon bild på den nya klänningen? Eller kommer det om 2 veckor kanske ;)
confuzed86, det var en jättefin klänning som du har fått tag på! Vilken midja du har!!
Jag har inbillat mig att jag ska bli hippad i morgon.. men samtidigt tror jag inte riktigt att det blir så. Jag har inte supermånga nära vänner här. De som jag säkert vet skulle ordna med en möhippa (om de bara hade bott lite närmre) finns 50 mil bort.
Vi får se.. min syrra skulle komma och hälsa på, på söndag kl. 17, vilket är en udda tid eftersom hon också bor ca 50 mil bort. Försökte höra om sambon visste om nåt genom att föreslå att vi skulle åka till Malmö hela dagen i morgon. Hade han vetat något skulle han försökt att hålla mig hemma.. antog jag. Men han sa inget. Nåväl. Jag hoppas ju, men som sagt, mina nära vänner är ju inte här. Jag har ändå inte bott här i stan superlänge, men 5 härliga tjejer från jobbet är ändå bjudna till bröllopet. Får se...
Såg förresten 30 minuter på Sharknado samt slutet på samma film idag.. Den lever inte riktigt upp till sin rating på 3.7 på imdb :D
Grattis alla som blir fruar idag!! Det hade jag också tänkt göra om inte kyrkan hade varit bokad redan...
Själv ska jag och sambon cykla ner till några stränder i södra Helsingborg och reka fina fotoplatser. Tar med picnic och badkläder :)
Min möhippa blir också idag. När jag kom hem från jobb igår (+färgning av bryn och fransar, samt sista provning och hämtning av brudklänning) såg jag att mina båda systrar, som har åkt 50, respektive 80 mil, satt i soffan och såg luriga ut.
Jag trodde inte att det skulle vli något eftersom detta är sista helgen innan vi gifter oss. Dom har fortfarande inte avslöjat vad som händer idag, men dom har fortfarande inte ätit frukost, så jag
Grattis till alla som gifter sig idag!!
Ooh, nu kom det folk! Dom fixar i köket!
Vad härligt att se alla era bilder!! Själv har jag vikt och häftat festprogram idag.
Wow, vad häftigt det var! Vigseln var helt otroligt vacker och när gospelkören drog på kunde varken jag eller mannen låta bli att klappa och sjunga med! Vigseltalet som prästen höll var så fint och tänkvärt, hon skulle maila det till oss.
Det första som överväldigade mig var väggen av kameror mot oss när portarna i kyrkan slogs upp. Därefter fortatte överraskningarna resten av kvällen. Det ena talet vackrare än det andra + lite skoj och skratt förstås. Det var så personligt och jag är så otroligt glad över min släkt som ställde upp så fint för oss.
Nu är det så skönt.. det är härligt att ha denhär dagen att se tillbaka till, att hämta kraft från, som prästen sa. Dagarna efter bröllopet har varit så härliga! Jag är inte nervös längre, utan jag känner i stället en sån värme och lycka!
En bild som en av våra gäster tog utanför kyrkan:
Och jag tycker att det känns så skönt att inte längre ha stressen över bröllop, att ha kommit ut ur bröllopsbubblan och få ha lite vardag tillsammans med mannen. Har så otroligt fina minnen från dagen och saknar inte planeringen det minsta!
Och så har sista gänget blivit gifta!
STORT GRATTIS!!