Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
Vårt festprogramm är på 6 sidor. Har tre festprogam från andra bröllop och de har 6-8 sidor.
Ja din klänning var jättefin! Är också sugen på att beställa en annan till kvällen men tror jag skippar det (kommer nog inte vilja ta av mig min bröllopsklänning när jag nu bara "får" ha den en dag) :)
Ja Dino har varit snabb när jag beställt innan så jag hoppas att det ska gå smärtfritt denna gång med! Var det länge sen ni beställde till W2b och marskalker? Var har ni beställt från?
Provdukat..
Jag och min W2B kommer att ha betalat ca 25/35 000:- Då får vi alkoholen av svärfar. Klänningen betalade min far. Älgstekar får vi i gåva från en vän. Ett specialrökt fläskkött får vi från min mor. Mitt hår och make görs av ena tärnan. Min W2B syster och min styvfar är fotografer. Servitriserna är en kusins vänner och de vill att vi betalar genom att de får ära och vara med på festen. Två av våra bästa vänner är KDJ så de står för musiken. Sen gör jag massor själv. Köper vi billiga tallrikar tex så fixar jag till dem med färg och så. Jag har full förståelse att man kan komma upp i både 1 och 200 000 men vi har tur som har ett bra kontaktnät. Sen skulle jag själv inte lägga ut de summorna.
Just transporten mellan kyrka, fotografering och fest görs i en polares gamla cheva cab från 50 eller 60-talet
En fint dekoead tårta behöver ingen caketopper tycker jag.
Sen finns det andra än brud par också. Som ringar, duvor, smurfar osv.
Vi kommer ha Cupcakes i två smaker. Min sambo är allergisk mot choklad och jag mot nötter. Så jag och de som vill får choklad och apelsin. Min W2B och de som vill får Hallon pistage.
Fröken Citron: Min mamma bor i en by utanför Sveg så hon köper köttet från en bonde i byn Vart i Härjedalen viger ni er?
Pga allergier väjer vi att ha tygblommor. Så nu är buketten klar.
Johannisen. Fy vad tråkigt. Förstår din besvikelse.