Tabletter för att skjuta upp mensen?
Visst finns det tabletter för att kunna skjuta upp mensen? Vart vänder jag mig för att få sådana? Den är beräknad till vår bröllopsdag och det känns väl kanske inte allra lägligast
Visst finns det tabletter för att kunna skjuta upp mensen? Vart vänder jag mig för att få sådana? Den är beräknad till vår bröllopsdag och det känns väl kanske inte allra lägligast
Är själv i nästan samma sits, men tydligen e de svårt att få såna tabletter... annars kan man ju göra de me p-piller...
Mer vet jag inte tyvärr...
Använder inga preventivmedel så jag kan fiffla med mensen själv :-P Men då ska jag kontakta bm =)
Vi åker utomlands dagen efter bröllopen och jag blöder väldigt mycket då jag har mens samt har väldigt ont dom första dagarna, det skulle förstöra så mycket om jag skulle behöva springa på toa hela tiden för att byta skydd och knapra värktabletter... Då tar jag nog hellre risken med illamående tror jag
Själv skulle jag inte ta "uppskjutande" tabletter. Du riskerar humörsvängningar, illamående, acne....
Skulle istället fixa recept på tabletter som minskar blödningen. Tar du maxdos eller lite mer så blöder man typ ingenting utan kan ha ett vanligt trosskydd!
Har en liten fundering...
Om man redan nu har oregelbunden mens, funkar tabletterna då? Eller måste man ha regelbunden mens för att kunna ta dom överhuvudtaget?
Tabletterna skrivs endast ut av läkare, INTE barnmorska. Så det är gynekolog eller vanlig husläkare som gäller.
Lite olika hur många dagar innan man skall börja ta tabletterna. Fick Provera förra gången och då skulle jag börja ta dem minst 7 dagar innan beräknad mens. Dessa funkade dock inte för mig utan mensen kom ändå
Har nu fått Primolut Nor utskrivna och hoppas de funkar bättre. Dessa skulle man börja med 3 dagar innan beräknad mens.
Är man känslig för hormoner känner man av dessa tabletter också. Jag fick förstärkta PMS symtom (de psykiska) som tex deppig, mardrömmar mm. Men eftersom man inte tar dem varje månad är det väl ok.
Jag skjuter upp mensen månaden innan, mest för att slippa mina fruktansvärda pms-besvär under veckan åker utomlands för att gifta oss!
Dock kan mensen bli oregelbunden efteråt så det är ju lite riskabelt
Så det är kvinnokliniken jag ska ringa då?
Ja det är klart, synd om den ska bli oregelbunden sen då den går som en klocka nu... Men man kan väl inte få allt här i världen