• Heddan0

Smink, hur gör ni?

Hej på er alla brudar där ute.

Måste bara fråga hur ni tänkt att göra med smink på den stora dagen. Senaste åren har jag blivit sminkad av flera olika personer som arbetar med det. Mitt problem är dock att jag ALDRIG varit nöjd med detta. Så nu funderar jag på om jag ska sminka mig själv istället så att det känns som jag. Känns det "snålt" att göra det på sin egen bröllopsdag?

För övrigt räknar vi ner nu, mindre än en månad kvar, den 1 september smäller det=)

• Svar på tråden Smink, hur gör ni?
  • mirre01

jag kommer sminka mig sj'lv hemma i lugnt och ro, min blivande man syster kommer att hjälpa mig med håret :)

• Syllis 2012

Jag blev sminkad av hon som gjorde min håruppsättning på våran bröllopsdag Glad.

• daniiel

Jag sminkade mig själv hemma i lugn och ro och det var verkligen skönt. Jag kunde göra precis som jag ville och behövde inte oroa mig över att någon annan skulle vara där och kladda :P Jag skulle känna mig oerhört obekväm med att bli sminkad av någon annan och jag vet ju själv vad jag trivs i och tycker att jag passar i.

• Emmalinnea

Jag ska sminka mig själv, låter ingen annan röra  mitt ansikte. Jag har också blivit sminkad av proffs förut men jag tycker bara det ser helt fel ut, dom får aldrig till ögonbrynen och ögonfransarna rätt. Sen känner jag mig så smutsig i ansiktet när dom kletat på en massa.

Sätt dig och sminka dig i lugn och ro med tjejkompisarna och mys lite det är verkligen inte snålt vem vill inte se perfekt ut på sin stora dag? :) 

• Melton85

En av mina bästa vänner ska sminka mig. Hon bar gjort det innan och vet hur jag brukar se ut :)

• Heddan0

Det blir nog till att sminka sig själv så får jag det som jag vill ha det=)

Sminkar man sig före eller efter man fixar håret (som jag gös hos frisör)?

Är det någon annan som funderat på lösögonfransar för mer volym på dem?

• amelian

Jag kommer sminka mig själv. Jag använder inte smink i vanliga fall och på bröllopet kommer jag bara använda en bra bas och mascara eventuellt någon ljusare skugga för att ljusa upp lite, så det blir inget avancerat utan väldigt naturlig sminkning.

• daniiel
    Heddan0 skrev 2012-08-05 21:08:15 följande:
    Sminkar man sig före eller efter man fixar håret (som jag gös hos frisör)?
    Jag sminkade mig efter håret, för att vara så nysminkad som möjligt till vigseln :)
  • Annamolly

Jag blir aldrig nojd nar andra sminkar mig. Jag ska boka en lektion istallet med en BeneFit makeup artist, kopa nagra av produkterna som rekommenderas och sedan forsoka aterskapa den looken sjalv.

• Pyttsan

Hon som gör mitt hår kommer också att sminka mig, jag kör rubbet på salong, alltså. Har blivit nöjd med sminket ungefär hälften av gångerna jag blivit proffssminkad, men det här är första gången jag får en provsminkning, och blir det inte bra så får svägerskan rycka in, hon har gjort mig fin förr och jag fixar det absolut inte själv.

Håret oroar jag mig inte ett dugg för, men jag är lite nervös för sminket, håller med er andra om att man känner sig spacklad och inte alltid ser ut som sig själv. 

Svar på tråden Smink, hur gör ni?