Hockeytjejen skrev 2012-10-03 15:43:26 följande:
ja bonusen vill så gärna vara med i brudföljet och blev så glad när sambon frågade henne och så fort hans ex fick reda på detta så började helvetet så att säga!
och exet är sambos mammas lilla ängel, allt hon gör är så himla bra m.m och hans mamma har varit lite mot arbetande emot oss och hon ska hela tiden prata om hans ex och hur duktig hon är så fort jag är med.
hoppas verkligen att allt löser sig och vi ska nu ikväll sätta oss ner och prata ut om allt och jag är inne på att inte bjuda min svärmor om hon ska hålla på så här och att kanske låta exet vinna denna gång och så får ju hon stå till svars emot bonusen varför hon inte får vara med på bröllopet....vi har ju berättat för henne att det är hennes mamma som inte vill och att hon bråkar med oss pga att vi vill ha bonusen som brudtärna....bonusen är 9 och kommer att bli 10 år när vi gifter oss så jag tycker att hon är så stor att hon vet ju själv vad hon vill och inte vill.....tänkter inte låta dessa två personer förstöra min och sambons dag och jag hoppas att jag kan få sambon på andra tankar om att gifta oss i hemlighet utomlands...önska mig lycka till tjejer!
Nu blir det lite off topic här men jag känner bara att jag måste kommentera något. Jag förstår verkligen att ni vill ha med bonusdottern i brudföljet och att ni är ledsna och upprörda över hur hennes mamma har reagerat och beter sig. Men jag blir illa till mods när du skriver att ni "ju har berättat för henne att det är hennes mamma som inte vill". Även om det är så och även om mamma å sin sida beter sig likadant, håll barnet utanför er konflikt!
Ingenting blir bättre av att ni sår split mellan barnet och hennes mamma. Dottern är säkert redan medveten om att det finns en konflikt mellan er och mår dåligt över detta. Försök lösa det utan att dra in henne mer i det.
Hoppas att ni hittar en bra lösning.