lurigmumin skrev 2012-10-03 16:13:12 följande:
Nu blir det lite off topic här men jag känner bara att jag måste kommentera något. Jag förstår verkligen att ni vill ha med bonusdottern i brudföljet och att ni är ledsna och upprörda över hur hennes mamma har reagerat och beter sig. Men jag blir illa till mods när du skriver att ni "ju har berättat för henne att det är hennes mamma som inte vill". Även om det är så och även om mamma å sin sida beter sig likadant, håll barnet utanför er konflikt!
Ingenting blir bättre av att ni sår split mellan barnet och hennes mamma. Dottern är säkert redan medveten om att det finns en konflikt mellan er och mår dåligt över detta. Försök lösa det utan att dra in henne mer i det.
Hoppas att ni hittar en bra lösning.
oj absolut håller vi henne utanför!
det jag menade var det att bonusen har frågat oss varför hennes mamma och pappa alltid ska bråka och jag har berättat att denna gång är det pga att hon inte vill att bonusen ska vara med i brudföljet och att sambon vill ha henne med!
vill ju vara ärlig mot henne när hon frågar och jag har berättat att vi försöker att lösa detta så hon får vara med!
tyvärr så prata hennes mamma rätt mycket skit om oss till dottern och försöker övertala bonusen till att inte åka till pappa....detta är en jävligt rörig historia!! vet verken ut eller in och är bara förrvirrad....för jag förstår inte vad hon håller på med....och visst har man väl sagt saker man verken menar eoch ångrar i ren ilska.
denna helg som bonusen kommer så kommer vi inte prata om bröllopet eller något utan bara hitta på en massa kul!