linköpingsbrudar 2013
Brudar hit och dit, får jag aldrig vara med?
Vi gifter oss 29/6 2013. Borgerlig vigsel i bersån utanför Slattefors magasin, festen inne.
Catering är bokat, partytält till vigselplatsen bokat, ljudanläggning till vigselcermoni/dans är bokad, save the date-kort skickade, har köpt små mängder dekorationer från ebay så vi kan se vad som ser bra ut och sen beställa mer lite senare. Har köpt en smoking/smokingskjorta/lackskor därifrån också.
Min svärmor har arbetat som sömmerska och kommer sy brudklänning åt min w2b och även en klänning till vår dotter. Sambon och hennes mor åker till sthlm om en månad för att prova klänningar och få inspiration till hur det skall bli.
Vi var och besökte min bror för några veckor sedan och då köpte vi alla sorters bubbel som fanns på småflaskor på systemet och hade en bubbelprovning så där har vi nog bestämt oss. Det blir en resa ned till Tyskland framåt våren.
När semestertiderna är över ska vi försöka boka upp en vigselförrättare också.
Anledningen till att vi har varit så ivriga och gjort så mycket redan nu var att vi egentligen började prata om bröllop redan förra sommaren, men eftersom vi precis hade fått barn så var vi osäkra på hur mycket pengar vi skulle kunna spara under året. Så vi valde att skjuta allting ett år framåt för att först spara och sen planera. Men bröllop har nog funnits i vårt bakhuvud i nästan 13-14 månader så när vi väl valde att sätta igång så blev det en riktig rivstart.