Tooie skrev 2013-01-05 17:59:28 följande:
Jättefin klänning. Jag tycker modellen är jättefin på idg. Dock förstår jag inte den lilla spetskanten(?) som är vid brösten. Ska den inte vara lite längre ner? Det kan vara bilden som är missvisande också men det ser ut som den är lite för högt upp på dina bröst, ska den inte egentligen ska vara under dem? MEn som sagt bilden kan vara missvisande.
Angående att köpa första klänningen så kan jag säga att de klänningar som jag var och provade i oktober första gången och tyckte om då inte alls stämmer överens med det jag letar efter nu. Men å andra sidan ändrar jag mig fort och ofta
Men jag ångrar mig inte att jag inte köpte den klänningen som kändes "rätt" då utan avvaktade.
Men om du tycker om den och känner att det är "the one", köp den. Du kan ju alltid sälja den på blocket om du ångrar dig. Eller vänta och ta reda på vad modellen heter så du kan gå in och beställa den i butiken senare i vår om du ångrar dig. Men min rekommendation är att prova fler klänningar innan du bestämmer dig.
Angående viktnedgång så sa hon som jobbar på partyworld till mig när jag provade klänningar: att räknar man med att gå ner mer än 5 kilo kan man antigen vänta (om man hinner tidsmässigt) att köpa klänning eller ta en storlek mindre. Det var onödigt att sy in en klänning "i princip" en hel storlek om man ändå kunde köpa en mindre om man hann att gå ner i vikt samt tiden som behövs för leverans (om inte klänningen finns i din storlek i butiken)