Marjasinus skrev 2013-04-22 11:48:28 följande:
Nu har vi haft möte med Cateringfirman, det känns kanonbra. Även hittat en person som kan göra vår tårta. Sen har vi börjat skriva såna där gästbeskrivningar till vårt bröllopsprogram men shit vad svårt det är. Vi har väl gjort kanske 80% och kvar är nu de där respektive till folk som vi inte har så bra koll på men det får väl bli lite nödrim. Det känns som att många bitar börjar falla på plats men att det ändå är så mycket smått kvar. Hur gör ni för att hålla koll på allt som måste göras?
Angående gästbeskrivning av människor man inte känner så bra har jag gjort två versioner. 1. Om det är möjligt, fråga runt bland andra som känner personen tex. släktingar kompisar, föräldrar osv. Fackebook är också bra om de har det. Då kan man ju kolla upp vad de jobbar med/pluggar, ev vad de har för intressen. Om detta inte är möjligt är alternativ 2 att skriva (vi har inte skrivit på rim) : " En person som vi inte vet så mycket om men hoppas lära känna under kvällen och i framtiden".
Tips för att hålla koll på allt, Skriv listor! Jag vet inte hur många vi har. Viktigt är också att alltid skriva upp direkt när man kommer på något så man inte glömmer bort det. Vi med Android-telefoner har ju en widget som heter anteckningar. Vet inte hur det är med iphone. Där brukar jag iaf skriva upp direkt som jag kommer på något när jag inte är hemma och kan inte skriva ned det i vårt skrivblock. I Skrivblocket hemma finns en lista för vad vi ska prata med vårt värdpar om, vad vi ska ta med oss till fotograferingen, vad som ska fixas och tas med till kyrkan av min mamma osv. Alla poster har också en liten ruta efter sig där vi kan boka av så fort något är gjort. Många listor blir det men det känns verkligen som vi har koll (just nu iaf) =)