Vi kom på att vi ska ha en middag på fredagkvällen för alla släktingar som rest en bit, så vi bjuder på den för de som är "inblandade" i bröllopet och så kör vi planeringsträff med finmiddag för våra toastmastrar.
Tror vi saknar kanske 5-6 gästbeskrivningar, i övrigt så är innehållet till våra bröllopsprogram klara. En preliminär bordsplacering har vi gjort också, men det är en månad kvar innan sista svarsdatum så den kan ju behöva ändras. Idén nedan har jag stulit ifrån Jannovich bröllop, en gästgraf där man kan se hur alla känner varandra, den tyckte jag var kul:
Vigselförrättaren har fått ett körschema, solister/diktläsare är klara, planeringsdag med toastmastrarna är inbokad, ljud/ljus är fixat, tält till vigseln bokat, transport bokad, naglar/hår/smink/blommor har min sambo fixat, cateringfirman väntar bara på definitivt besked om antal och vi har hitat någon som vill göra våra tårtor. Bröllopsresan är bokad, hotell till bröllopsnatten, bokat restaurang till fredagkvällen innan för släkten.
Jag måste köpa ett par byxor men tänkte jag skulle jobba bort några kilo till först. Svärmor är snart klar med klänningen, svågern har tackat ja att vara fotograf, budgeten ser ut att hålla, tre flyttlådor med pynt och tyger i klädkammaren
När man jobbar med programmering brukar man säga att de sista 10% tar 90% av tiden så jag antar att vi kommer bli tokstressade också omsider - men just nu känns det ganska okej.
Nån som vet var man kan få tag på björkris? Känns lite fel att bara stjäla från någon annans mark....