• Willow

Vad kan man spara in på? Och vad ska man satsa på?

Det vi valde att lagga mer pengar pa som jag ar glad over och inte skulle ha prioriterat bort:
    Fotografen (viktigast av allt tycker jag personligen)
    Min klanning
    Makens kostym
    Ringarna
    Maten (som tidigare namnt, tror jag det satter mycket stamning pa festen hos gasterna om det serveras bra eller dalig mat)
    Vi hade en spelmanstrio som spelade bade i kyrkan och en stund pa festen, valdigt uppskattat da manga gaster kom fran Storbritannien och det var nagot annorlunda for dem att fa uppleva. Men valde istallet att kora Spotify spellista efterat till 'disco' for att spara in pengar. Kandes som helt ratt val for oss!

Det vi sparade pa var:
    Spotify spellistor istallet for DJ. 
    Dekorationer - gjorde vi sjalv, dels for att vi ar valdigt kreativa, alskar DIY och for att spara pengar.
    Vi bokade ett stalle dar priset for lokal och hyra av bordslinne var inkluderat i kuvertpriset.
    Blommor skotte min mamma, bade buketter och dekorationer, kopte in en del till bra pris fran en florist hon kande men mycket plockade vi sjalv. Bade kostnadsval och for att stamma in med stilen och temat.
    Smink gjorde jag sjalv och blev jattenojd.
    Mitt har fixade min van som ar frisor mot att jag betalade hennes resa, sa inte gratis men billigare an salong.
    Vi gjorde inbjudningar, program och menyer sjalva med hjalp av vanner som ar grafisk designer och tecknare.
    Mina brudtarnor fick sjalv valja sina klader sa dar sparade vi in, lika med best men. Gjorde en egen lite tullekjol till brudnabben.
    Mina skor var pa rea - lycktraff iofs
    Vi hade Pimms & lemonade som valkomstdrink istallet for champagne - for att det ar gott och billigare an bubbel.
    Hade prosecco till skalen istallet for champagne.

Personligen tycker jag att det ar vart att spendera lite mer pa det som kommer att finnas bevarat langt efter brollopet som foton och ringarna - det har man ju resten av livet. Brudklanningen kommer jag kanske bara ha en gang, men for mig var den viktig - men det ar ju en smaksak.

Svar på tråden Vad kan man spara in på? Och vad ska man satsa på?