Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

hur gjorde ni som gifter er kl 14.00 eller hur ska ni göra ? hjälp

Vi hade vår vigsel kl.13.00 och mitt tidsschema såg ut ungefär såhär.

07.00 - Stiga upp och duscha (dock inte håret).
    09.00 - Mötte upp de två tärnorna hos min mormor. Även min dotter brudnäbben var med.
    09.15 - Min ena tärna gjorde min frisyr, den andra tärnan gjorde sin egen och dotterns. Tärnan som gjorde min gjorde även sin egen när hon var klar med min.
    11.00 - Äta lunch
    11.20 - Smink
    11.45 - Alla klädde sig i klänningarna som skulle snöras och alla smyckena åkte på, samt slöjan då.
    12.25 - Åkte till kyrkan
    12.30 - Framme vid kyrkan och möter upp maken och marskalkerna

Då prövade vi gå och stå i kyrkan två gånger, hela brudföljer. Vid 12.50 började gästerna släppas in.

• daniiel

Vi fotades efter vigseln, för det hanns helt enkelt inte med före, samt att vi hellre ville fotas efteråt när vi verkligen var gifta och allt var avslappnat osv.

Nu hade vi ju en fördel med att alla våra gäster (förutom 3) bor i samma stad som bröllopet var i. Medan vi fotades, så var toastparet och min syster i festlokalen och kikade läget. Min makes släkt var och fikade hos hans föräldrar. Min släkt var och fikade hos mina föräldrar och min farmor. Våra vänner var hemma hos toastmastern (hans sambo var hemma) och hade förfest. Ingen tyckte att det var något konstigt. Vi hade dessutom inte tillgång till festlokalen förrän kl.16.00.

• daniiel
    Ekna skrev 2012-08-08 22:45:04 följande:
    Jag har blivit rekommenderad att fotonas innan vigsel då det är jätte vanligt att många brudar svimmar efter
    Jag bara måste få fråga om detta, då jag aldrig hört talas om brudar som svimmar efter vigsel (eller före, eller under). Varför är det jättevanligt?
  • daniiel
    Ekna skrev 2012-08-09 10:11:00 följande:
    För att de är så många som spänner sig och när dom då slappnar av så blir de att dom svimmar. Offras då efter vigseln. De är bara vad vad jag fått höra av fotografer och bekanta som skall gifta sig. Och tydligen är de ganska vanligt. :)
    Aha okej, där ser man. Aldrig hört talas om det faktiskt, men man vet ju inte allt :P
Svar på tråden hur gjorde ni som gifter er kl 14.00 eller hur ska ni göra ? hjälp