• Emmalinnea

Erfarenhet av JJs House?

Man ska inte behöva betala tull om det kostar under 1400 kr men mitt kostade 1295 kr och jag fick betala ca 300 i tull ändå. Jag är väldigt nöjd med jenjenhouse leveransen var snabbare än väntat och kvaliten var faktiskt jättebra. Tyvärr så kan jag inte använda min brudklänning :( på bröllopsdatumet är jag tyvärr höggravid så jag ska försöka sälja den till nedsatt pris istället. 

• Emmalinnea

Här är bilder på den iallafall.
  • Emmalinnea
    Maiia81 skrev 2012-08-13 22:05:41 följande:
    Oj vad den är fin!
    Vad är det för storlek på den?
    Det är en 36:a... fast den har tyg  till att lägga ut och går bra att lägga in lite det tycker jag också var en jätte bra grej med jenjenhouse att den faktiskt.. Jag har bara gott att säga om dom :)
  • Emmalinnea
    Emmalinnea skrev 2012-08-13 22:19:06 följande:
    Det är en 36:a... fast den har tyg  till att lägga ut och går bra att lägga in lite det tycker jag också var en jätte bra grej med jenjenhouse att den faktiskt.. Jag har bara gott att säga om dom :)
    att den faktiskt går att sy om ifall att den inte passar* missade att skriva det
  • Emmalinnea
    Jenny80 skrev 2012-08-15 15:18:58 följande:
    Vill du förklara? Man beställer i en storlek, men de låter extra tyg finnas för ev justering?
    ja precis
  • Emmalinnea
    Pauline skrev 2012-08-17 11:07:13 följande:
    Är det modell: 002004113 ??
    Vilken stl i så fall? Jag har suttit och tittat på den i en vecka nu.... Skrattande

ja det är den den är i stl 36/38, går både sy in och lägga ut lite enligt jenjenhouse så det är ju en fördel :)

• Emmalinnea
    LILLSYRRAN skrev 2012-08-17 20:12:05 följande:

Är den stor eller liten i storleken???

Jag tänkte själv beställa från jj;h ska man då beställa en storlek mindre??

jag är lite osäker på mina mått ,Emmalinnea vilka mått har du om man får fråga???måttbeställde du eller ?

vilken storlek är 8 och 10?

Emmalinnea klänningen sitter perfekt på dig så vacker.

När du fick hem klänningen fick du sy in eller ut?

jag vill ju få hem en klänning som sitter bra,det kostar ju en del också att sy in/ut.

Jag provade en brudklänning i tyll i en brudbutik i stl 36 den satt som gjutet men jag vill gärna ha en chiffong,vet någon om det är skillnad på stl i chiffong och tyll?

ojj många frågor blev det,kan inte hjälpa det hihi man vill ju att den storadagen ska vara perfekt.

hej! jag har inte gjort några förändringar i den alls här hemma. Den är en size 6 (jag har alltid 36/38 på andra kläder så jag tror det är samma) fast jag beställde den 5 cm kortare men den blev rätt lång ändå har vikt under lite ifram på bilden, jag är 162 cm. Den är normal i storleken. kolla på deras sida på size 6 den är mina mått fast klänningen lite kortare då.
  • Emmalinnea
    Nathalie86 skrev 2013-01-17 20:20:57 följande:

Hej på er alla! gud så fina klänningar. Jag har en liten fråga

angående beställning från JJ's. Betalar man direkt eller när man får

hem paketet? svårt att veta hur mkt man ska betala med tullavg m.m.

man betalar direkt när man beställer och eventuell tullavgift kommer på faktura närpaketet levereras.
    Hur mycket tullavgift är svårt att säga eftersom tabellerna som finns inte alltid stämmer. Beställer du från dinobridal istället så skriver dom att paketet har ett litet värde så man slipper avgiften helt. 
Svar på tråden Erfarenhet av JJs House?