Hej Smulan och Välkommen!
Jag älskar turkost och skulle helt klart valt det om du velat ha det. Hade jag varit själv och bestämt hade jag valt rosa och turkost som färgtema men nu är vi ju två om att gifta oss (som tur är ;)) så då blev det min favoritfärg tillsammans med min fästmans favoritfärg rosa och grönt och det är ju oxå en fin kombo! :)
Jag vill ju oxå gå ner ett par kilo innan bröllop och därför är det ju svårt med brudklänning... funderar på om jag skulle åka och prova inom kort i alla fall - jag har fortfarande inte släppt tanken att beställa från jenjenhouse men om den skulle vara katastrof så vill jag ju ha en B-plan... det börjar dra ihop sig nu...
På tal om inbjudningar har jag precis som du lust att göra en extra inbjudan men jag vet inte hur jag ska formulera den isf. Visst hade det varit roligt att bjuda till öppet hus när brudtårtan ska skäras och så att fler kompisar kan komma till dansen men eftersom vi gifter oss på nyårsafton så tror jag det blir enklare att bjuda på lite fika i församlingshemmet bredvid kyrkan efter vigseln så något sånt skulle jag vilja bjuda in till.
Något i stil med "Tyvärr har vi inte möjlighet att bjuda alla till bröllopsmiddagen som vi önskar men vi skulle bli väldigt glada om Ni ville deltaga på vår vigsel och lite fika i församlingshemmet efter vigseln" eller hur man nu ska skriva det? Tips mottages tacksamt! Vill få ut inbjudningskorten NU!! :)
Tidigare har jag alltid velat ha tiara/krona och brudslöja men nu har jag istället bestämt mig för ett hårsmycke i form av ett diadem eller en kam. Hade hittat jättefina på etsy men eftersom det inte va lätt att hitta de som skickar till Sverige så hittade jag en svensk sida balunz.se där jag beställde ifrån. Hoppas det är lika fint som på bilderna.
Cicci, härligt att du hittat din drömklänning, det måste kännas skönt! En stor grej att bocka av från listan... klänningen jag drömmer om ser ut så här: http://www.jenjenhouse.com/se/A-linjeformat-V-ringning-Chapel-slaep-Organza--Satin-Broellopsklaenningar-Med-Rufsar--Paerlbrodering-002004781-g4781, vad tror ni om denna? Det är ju snörning i ryggen så lite kan man ju justera med det, det svåra är väl att hinna med att få lite plattare mage eftersom det vida kommer längre ner... sen funderar jag över så att de får till att silverdetaljer lika fint som på bilden... har inte sett något liknande någon annanstans och nu när jag hittat den har jag svårt att tänka mig någon annan, har du bild/länk på din klänning Cicci? Precis som ni har min m2b pratat om en grå/mörkgrå jaquett eller liknande. Han ville inte ha svart men hans kläder hyr vi nog av något vanligt brudställe. Eftersom vi har tre barn så kommer de få vara vårat brudfölje så sonen ska ha liknande kläder som far sin och flickorna vara tärnklädda. Det blir nog fint! :)
HÅller med vad gäller skor, jag glömmer hela tiden bort att det är på vintern jag ska gifta mig och kikar på skor med öppen tå osv... det går ju inte. Jag är oxå rätt lång 1,73 medan min m2b är 1,93. Vill inte ha för höga klackar för att det ska kännas bekvämt att gå i hela dagen men lite klack vill jag ha och stängd tå men så tänker jag att man får ha ett par andra skor när man är ute i alla fall... men skor får vänta lite till... om vi får barnvakt snart så hoppas jag att jag kan ta med mannen en hel dag och prova kläder och skor med mera, det hade varit mysigt och skönt! :)
Ser fram emot att höra mer om vad ni funderar och planerar om just nu och hur långt ni har kommit! :)