Fremm skrev 2012-08-27 21:20:06 följande:
Skönt att ni bestämt menyn, så långt har vi inte kommit än. Vet inte ens vad hon kommer att ta betalt men en släkting har anlitat cateringen innan och ska vara jättebra och prisvärd, fick veta från henne att hon tog ca 220 kr per kuvert för trerätters och tårta. Det tyckte inte jag lät farligt men det tyckte min m2b. Vad säger ni om det priset, vad får ni andra här inne ge?
Förstår att det måste vara svårt med blommor om du själv varit florist! :) Jag va faktiskt hos vår florist idag och det va inte alls smidigt kan jag säga, hade min fästman och våra två yngsta "odågor" med oss och de kunde ju inte sköta sig ens en minut - det kunde jag ju räknat ut innan... så stressande och jobbigt. Så det hade varit bättre att åka själv men så ville ju min m2b följa med oxå... nån mer som känner igen det där? I alla fall så har jag nog bestämt mig angående brudbuketten, vi ska ha några olika sorters blommor, (jag och namn) i limegrönt, cerise, ljusrosa och vitt... tror det blir en härtligt färgglad bukett. Känns skönt att ha pratat med floristen om det.
Roligt att du bestämt klänning och att du oxå beställer från jenjenhouse, får ju min klänning i slutet av veckan och det ska bli så spännande, får dock se om jag får på mig den då jag beställde en stl mindre än det jag har nu fast jag håller ju på att gå ner i vikt så tids nog passar den hoppas jag.
Min syster ska sjunga på vårt bröllop men vill ha en manlig stämma oxå och fick tips om en kille men han kanske skulle iväg på nyår så det är inte klart än.. tycker det vore vackert med en manlig och kvinnlig duett.
Förutom det så har jag bjudit in till ett evenemang på facebook för alla båda bjudna och ej inbjudna till middagen för att alla ska känna sig välkomna att komma till vigseln och fikat efter. Har redan fått fin respons där och många som kommer trots att de inte är inbjudna till middagen, roligt att alla är så glada för vår skull! :)
Hmm känner igen mig med att jag sitter med detta varenda kväll men jag tycker att jag nästan behöver det för att hinna med allt... eller det är klart hänga här på BT är ju rätt tidskrävande och så mkt gjort i planeringen blir det ju inte snarare tvärtom att man läser om mer saker här inne man skulle vilja göra ;). Min m2b frågade vad jag ska göra på kvällarna efter att vi gift oss, fast det finns alltid andra roliga saker att pyssla med. :)
220? det var inte dyrt tycker jag... Beror ju på vad ni ska ha också.
Vii vara på ett ställe där de står för allt, personal, dukning etc. Vi betalar 365 per kuvert å så tillkommer vin/dricka/avec... Tårta + kaffe ingår på det. Vi är himla nöjda med det!
Vi valde visserligen bort desserten för jag tycker det blir för mycket när man ändå ska äta tårta sedan.
Så egentligen kan jag säga 300 :- för själva maten per kuvert, för tårtan + kaffe kostar 65:- pp. HAha, snurrigt det blev....=)
Vi har tänkt att skicka ut enklare "inbjudningskort" till en del... det är bara inbjudan till själva vigseln.
Jag vet att kyrkan är öppen för alla men jag vill att de ska känna sig ihågkomna ändå, trots att vi inte kan bjuda alla til middagen. Vad tycker ni om det? knäppt?
Tänkte skriva så här:
Vi gifter oss!
Men hur mycket vi än skulle vilja
har vi inte möjlighet att bjuda in alla vi känner till festen.
Däremot finns gott om plats i kyrkan,
så ni är varmt välkomna att närvara vid vigseln.
Välkomna till xxx kyrka utanför xx stad
lördagen den xx/xx 2012 kl 15.00
Jag tänker KRÄVA att få gå själv till floristen. Vår lilla trollunge skulle säkert riva stället. (20 månader)
Å min M2B vet nog innerst inne att han inte har så mycket att säga till om när det gäller brudbuketten...möjligtvis färgerna. =D