LyckligaBruden; Bra att han gillade ditt upplägg även om han envisas med blått ;). Det är inte lätt det där - visst har han en poäng att de blir ju mer likt ett riktigt pass när de är blåa (fast är inte pass vinröda förresten?) men gillar inte heller den blå färgen så jag förstår dig...
Ja det är roligt att överraska, ska bli kul att överraska ikväll med ;). Mina föräldrar har gett bidrag till mina systrar som gift sig så vi får samma summa som dem till bröllopet, det hjälper ju till en del. I övrigt så frågade hon om hon kunde bidra med något... frågade henne om hon hade något gammalt guld liggande som vi kunde använda till min ring eftersom den blir så dyr. Använde upp allt guld vi inte behövde ha kvar i förlovningsringarna så vi själva har inget kvar...
Sen är mamma duktig på blommor och intresserad så jag tänkte be henne om hjälp med sånna saker... vill ju så klart bestämma över dukningen själv men att få hjälp är ju inte fel. Brudbåge skulle hon spåna på. Det är ju lite svårt att veta vad för slags blommor som finns på vintern. Det går ju lixom inte hämta i trädgården så allt blir ju mkt dyrare... sen vet jag inte vad jag kan be om mer för hjälp just nu men jag vet att mamma gärna vill hjälpa till med det hon kan... :)
Vinrött, rosa och guld låter som en väldigt snygg färgkombo och annorlunda, va roligt! Hoppas din m2b köper den idén! ;)
Vad tänker ni få hjälp från era nära och kära med?
Tänkte fråga några om de kan filma och någon att fota gästerna, sen ska min bror fixa tekniken, proj och dator och samla ihop alla gästers foton från bröllopet innan festen är slut, min syster och hennes man är värdpar tillsammans med min m2bs syster med man (har inte frågat m2bs syster än)... min andra syster ska spela och sjunga. Sen har jag vänner som kommer som är bröllopsfotografer, en annan vän som gör brudtårtor och en tredje vän som gör tårtpar i fimolera... så jag tänkte dra i så många trådar som det går! ;)
Brudbuketten ja, har sparat ner en hel del bilder men vet inte alls än vad jag vill ha.. något annorlunda... har själv tänkt mig orkidéer och rosor med hjärtan på tråd... det tycker jag är jättefint ihop! Ska prata med florist i nästa vecka och förhoppningsvis få lite idéer från henne om vilka blommor man kan använda sig av på vintern ohc kanske bläddra i hennes album...