Sofiliz, va roligt att du delar med dig av allt du planerat... jättekul och intressant att läsa!!
Jag hänger oxå på Pinterest och har fått sjukt mycket idéer därifrån (nästan lite för mkt) så jag kikade din board och hittade en hel del vi pinnat samma men även lite nytt... så jag följer dig där nu... om du är intresserad av att kika i min board så är länken: pinterest.com/alaemmeli/wedding/
Sparklers ska vi oxå ha, vi hade tänkt att ha dem när vi anländer till festen, så får alla gäster bilda en "tunnel" och tända blossen och ska ska vi gå igenom - tror det blir riktigt läckert. Vi har bett våra fotografer att vi vill ha lite häftiga sparklers bilder så som man ser på Pinterest, tror det blir riktigt coolt och läckert!
Skönt att ha hjälp av en koordinator... visst hade det underlättat men samtidigt hade jag nog haft svårt att släppa bröllopsplaneringen till någon annan även om man så klart få vara med på ett hörn, för även om jag tycker att det är mkt jag vill hinna med så är det för mig halva nöjet att faktiskt få göra det mesta själv... men ett bollplank är ju inte fel! :)
Jag hade nog lite tur för när jag och min m2b såg THE DRESS på Jenjen så va det ingen annan som kunde mäta sig med den, jag hade sett framför mig att åka till flera bröllopsbutiker och prova massor med klänningar och istället blev det inte en enda... vi beställde klänningen på vinst eller förlust - skulle den inte passa eller motsvara förväntningarna så hade jag ju tid att köpa/hyra en i Sverige, men den motsvarade alla förväntningar och den är så vacker - nackdelen är att den är för stor så jag hoppas på att sy in den...
Även våra flickor som är tärna och näbb ska få sina klänningar från Jenjen. Vår äldsta dotter ska ha en tea-length i cerise/fuxia ganska enkel klänning medan vår yngsta ska ha lite mer prinsessig vit med tyll och ett cerise band i midjan. Vår son och min blivande ska ha frockcoat, väst och kravatt, där västen och kravatten är lika på dem två...
Behöver hitta blomsterkorg någonstans till vår yngsta som ska strö ut rosblad i kyrkan, någon som har tips om var man kan hitta det? Är oxå på jakt efter några snygga vita (sexiga) underkläder som inte är alltför dyra... vart ska man gå? Change, twilfit?
Våra fotografer ska oxå ta porträttfotorna innan vigseln, precis som du skriver för både ljusets skull samt för att gästerna inte ska behöva vänta på oss eller för att vi ska känna oss stressade... sen har vi turen att fotograferna är våra vänner så de kommer ju vara med under förberedelserna, porträttfotograferingen, vigseln, ytterligare lite porträttfoton i mörkret som nygifta och under festen... självklart har jag sagt att de måste få njuta och vara våra gäster oxå men de kommer ändå att ta kort under festen, tårtan, brudvalsen, tal osv... det känns oerhört värdefullt...
Vi har inte spikat låtar eller psalmerna i kyrkan än men vi har oxå psalm 82, den andra minns jag inte just nu men jag kan säga till när jag har tittat i mina anteckningar... jag vill gärna ha melodier eller psalmer som gästerna känner igen så att de sjunger med i kyrkan därför inte allt för ovanliga...
Vet inte om det blev rätt med länken på buketten som du skrev för det va på en tårta med kottar på? Jag har så gott som bestämt utseende för min bukett den kommer att bli rätt färgglad och med mkt bling i... först ville jag ha en broschbukett men nu kommer det bli en kombination av de två... tror det blir fint! :)
Ser fram emot att höra hur det går för er alla, vad är spikat ohc bestämt, vad funderar ni på nu... vad har ni kvar osv... :)