smulan8118 skrev 2012-09-23 22:17:51 följande:
Fremm... den enda extra kostnaden blev alltså tullen för dig, ingen moms eller adm. avgifter?
Jag velar å velar... du beställde ifrån jenjenhouse va? De är ju mkt billigare än Landy bridal men jag får ju inga svar från jenjen, å det känns ju aldrig bra. Skulle dessutom vara tryggt att se klänningen som de skulle sy den. ÅHHH, så svårt!
Jag har hittat flera som sminkar... har hittat ett ställe som gör både hår och make up. Men frågan är ju om det är en "riktig" make up artist som sminkar då eller om det är frisören... Jag vill ju att det ska bli bra också. =)
Ja alltså jag fick betala till DHL som levererade och det va 300 kr nånting men då beställde jag brudklänning, underkjol, garderob, skor och cape så det va inte mkt som tullen kostade... eller vad det nu är som ingår i det priset...?
Jag är nog lite mer vi kör så får vi se hur det går, min m2b oxå... så jag hade bara läst recensionerna på jenjenhouse om klänningen, och i trådarna här på BT de flesta va nöjda och det körde jag på. Fick ju ha i åtanke att det va en kopia och så värst stora bilder är det ju inte heller man får se på klänningarna men jag blev ju jättenöjd men det blir kanske inte alla även om jag tror majoriteten har blivit det. Jag mailade till dem i efterhand och då fick jag svar efter någon dag men det handlade ju om den beställning jag gjort.
Vi kommer beställa tärn och näbbklänning därifrån nu när lönen kommit, ska bli roligt. Verkar som min mor och lillasyster oxå kommer att beställa därifrån nu så vi är nöjda. :) Va kostade klänningen du hittade i butik? Där vet du ju exakt hur den ser ut det är ju lite mer lotteri att köpa via nätet men om det blir rätt så kommer man ju väldigt billigt undan jämförelsevis... det är inte lätt beslut, du måste göra det du själv känner...
Nä det är helt klart olika hur duktiga de är som sminkar, en MUA kan ju vara jätteduktig och lyhörd, utbildad eller inte medan en annan inte är det... många kallar sig MUA även om de inte har någon direkt utbildning eller erfarenhet mer än att de arbetar med att sälja makeup... det bästa är väl att du får en provsminkning och skulle du inte bli nöjd så är det ju bara den du behöver betala för (den brukar ju vara mkt billigare än själva brudsminkningen)...