• SZ2013

Frisör och make-up artist i Stockholm

Hej!

Jag undrar om någon kan rekommendera en frisör och make-up artist (gärna en och samma person som kan göra både smink och hår) i Stockholm? Paket där både brud- och tärnstyling ingår vore perfekt. Jag har googlat runt lite men det är verkligen en djungel där ute..och svårt att veta vem som är bra och inte, och vad som är rimligt att betala.

Jag undrar också hur lång tid i förväg man bör boka. Bröllopet är i augusti 2013.

Tacksam för alla tips!!

• Svar på tråden Frisör och make-up artist i Stockholm
  • missfroggy

Jag kan rekommdera Mats Gillberg på Mats Hårkonst. Han ska fixa min frisyr när jag gifter mig 18 aug. Han jobbar ihop med en make up artist så då får du hela paketet. ;)

gå in på www.tid.se Där finner du honom.

Lycka till.

• Lugn

Jag rekommenderar the venue! Finns på karlavägen och i sjöstaden. Sofia fixade håret och en annan tjej sminket. Det höll 18 timmar och kostade strax över 3000 kr.

• SZ2013

Tack för tipsen! Hur lång tid innan är det lagom att boka? Har knappt ett år kvar men man vet ju aldrig Gillar att vara ute i god tid.

• imdelicate

Jag rekomenderar Ulrika som fixade mitt hår och min make up. Hennes hemsida hittar du här: http://www.thegedinstudio.se/ Hon är superbra och prisvärd, särskilt om du har tärnor, systrar, mamma eller någon annan som vill bli fixad. Ulrika sminkade mina två tärnor och min mamma och fixade deras hår.

Vi har inte hunnit få våra bilder från fotografen än, men här kan du se bilder ut vårt bildspel: http://www.janehaglund.se/slideshows/SaraDaniel/ (fotografen var med under tiden jag blev fixad). 

• SZ2013

Det låter ju jättebra! Jag har tre tärnor som jag gärna vill ska vara med och bli stylade också, så då var det ju verkligen prisvärt. Hur lång tid tog det för dig att få alla personer färdiga? Hur beräknade ni den totala styling-tiden?

Vilka vackra bilder förresten! Det ser ut som att ni hade en underbar dag

• Shining

Ring Frida Klingenberg!  073-915 97 37 info@styledbyklingenberg.se Hon är utbildad Makeupartist och Hårstylist. Hon har jobbat som personal shopper och visual merchandiser på ett företag i Sthlm, men har nu  fått jobb som gymnasielärare för stylist utbildningen i Stockholm. 

Här är hennes sida, står priser också. 

http://www.styledbyklingenberg.se/

• imdelicate
    SZ2013 skrev 2012-08-24 15:37:58 följande:

Det låter ju jättebra! Jag har tre tärnor som jag gärna vill ska vara med och bli stylade också, så då var det ju verkligen prisvärt. Hur lång tid tog det för dig att få alla personer färdiga? Hur beräknade ni den totala styling-tiden?

Vilka vackra bilder förresten! Det ser ut som att ni hade en underbar dag

Vi hade en sen vigsel som började vid 16.30, så vi behövde inte börja så tidigt i alla fall. Vi började med kl 8 för första tärnan, och sedan var min mamma den sista att bli klar och hon blev klar typ halv fyra tror jag. Ulrika räknade 1,5 timme var för tärnorna/mamma och typ 3 timmar för mig. Tärnorna blev klara snabbare än på 1,5 timmar tror jag.

Jag är supernöjd med vår dag, den var verkligen helt fantastisk! :) 
  • SZ2013

Nu har jag bokat Ulrika Gedin, hon verkar superproffsig. Vi kom fram till att eftersom jag inte vill lägga hela dagen på styling så kommer hon att styla mig och min mamma (vet att mamsen kommer att bli jätteglad för att få bli piffad också ) Så får de tre tärnorna fixa iordning varandra samtidigt, så kan vi umgås och förbereda oss tillsammans utan att man behöver sitta länge och vänta, gå upp jättetidigt etc. Har stämt av med tärnorna och de var helt med på noterna.. så kul det ska bli! Tack snälla för alla tips!

• imdelicate

Vad roligt! :) Det kommer säkert bli toppenbra :)

• Aniara4
    weddinghelena skrev 2012-08-24 10:50:05 följande:
    Åhh bra tråd, velar mellan ett par olika  just nu är nog  Envyme salongen mest prisvärd.
    My på Envy Me gjorde mitt hår och smink och jag blev toknöjd. Jag gillade den naturliga stilen i deras "fotoalbum" och det blev verkligen jättejättebra och höll bra hela dagen.

envyme.se
  • mammassnosa

Jag har bokat på Envyme.

Svar på tråden Frisör och make-up artist i Stockholm