Vintagebröllop?
Fler än mej som tänker ha vintagetema!?
Fler än mej som tänker ha vintagetema!?
Vet inte än...men är lite sugen på vintagetema. Jag älskar dock vintage och kommer förmodligen att ha en bröllopsklänning från 60-talet och så säkerligen skor och smycken från samma årtal.
Vad för speciella dekorationer tänker du dig när du tänker vintage? Kul att få lite inspiration för jag vet inte riktigt vad man skulle kunna ha:) Dukning, dekorationer etc??
det jag tänker mej är sån lite lantlig rustik av gammeldags, mycket spets mot säckvävstyg
I såna fall kan jag också hänga med i tråden! Fast vårt bröllop kommer vara en blandning mellan vintage/ekologiskt/allergivänligt (vilket betyder INGA blommor eller levande ljus).
Jag har också börjat spara på vackra burkar och flaskor, har redan ett tjog här hemma, men sådana vackra ting kan jag inte få nog av. Har köpt tygremsor från en secondhand-butik som jag ska knyta längs ett snöre eller band för dekoration.
Typ såhär, kanske:
Tips till vintagetemat från bröllop jag varit gäst på:
Tygnäsdukar inköpta på loppis som servetter. Fint att alla har lite olika, tycker jag!
Spetsgardiner från loppis som dukar.
Crèmefärgade tags fastknutna med "natursnöre" vid vinglasens fot som placeringskort. Det underlättar också för gästerna att inte blanda samman sina glas!
Vilken ide med tygremsorna! Den tror jag jag ska använda mig av :)) Och jättefina bilder! Imorn är det precis ett år kvar! Hurra!!! :)
Hittade miljoner gamla dukar i linne och annat gammalt material hemma från farmor, alla olika nyanser vitt och mönstrat tyg som jag ska sy om till servetter :) gratis! Hoppas på att hitta såna beige dukar som var på några av bilderna överst, utan att det kostar så mycket. Om nån ser nåt säg till :) annars blir det nog att köpa burlapsremsa från ebay mot vita linnedukar. Och bara sparar på allt gammal jag kan hitta av prydnadssaker så sammansätter man det till nåt till slut :)
Åh... för att spinna vidare på tygnäsdukar.. Om jag hade haft energin och viljan att lägga ner på ett sånt projekt så hade det varit ursött att brodera gästernas namn på tygnäsdukarna, och kanske använda de som placerings"kort"!
Hade också en tanke om att fynda gamla ramar på loppis, i olika storlekar, material och färg. Och sedan skriva ut passande papper med gästernas namn att stoppa i ramarna. En rolig idé till placeringskort också...