Inlägg från: Anonym (så tänker jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (så tänker jag)

Jag kommer att såra en annan människa pga att jag gifter mig =(

Du kan nog bara göra på ett sätt och det är att säga att du menar allvar med den relation du lever i nu och att ni har bestämt att ni ska gifta er.
    Det vore kanske lägligt att svara på hans sms med den informationen?
    Varför linda in det på något sätt eller vänta med det då han vill att du ska lämna din blivande och välja honom
    Han har ju gått från att vara "bara kompis" till att bli ett hot mot den relation du nu lever i eftersom att han har ett dolt motiv med er vänskap.

Kanske inser han att det inte ger något att hänga kvar för att försöka få dig att välja honom.
    Men det är ju upp till honom.

Din blivande skulle nog uppskatta om en sån kille inte fanns i din vänskapskrets...

Vet din nuvarande att ni träffats på fik?
    Vet han att det är ett ex?
    Kommer han att få veta att den här killen har så här starka känslor för dig?

• Anonym (så tänker jag)

För att du är känslomässigt engagerad och tycker om honom? (ett antagande)

Jag blir lite irriterad pga det han skrev till dig.
    Han vet att du bor med en annan och att ni har barn ihop.
    Eftersom att ni ska gifta er tror jag inte att ni har det väldigt dåligt.
    Varför tycker han att det är rätt mot dig att be dig om det här?
    Om du levde i en dålig relation och du ventilerade det med honom skulle det vara skillnad.
    Han uppför sig egoistiskt.

Det är en sak att han erkänner att han fortfarande har känslor för dig, men en helt annan att be dig lämna den du lever ihop med för honom.

Sätt dig i en helikopter och lämna känslorna på marken.
    Hur ser det hela ut?
    Vad är det rätta att göra?

Anonym skrev 2012-08-09 22:03:33 följande:

Oj, det trillade visst in lite mer svar medan jag skrev :)

Min nuvarande vet att det är ett ex och att vi haft kontakt, dom två känner varandra sedan tidigare men umgås inte med varandra. Jag har inte berättat det här för honom, dels för att han inte är hemma och dels för att jag inte vill oroa honom.

Ja ni har nog rätt, jag måste berätta för honom. Men jag kan inte rå för att jag känner mig som en bov som gör så mot honom...

• Anonym (så tänker jag)

Håller med!

PiaB skrev 2012-08-09 22:08:00 följande:

Samtidigt blir jag lite irriterad på exet som verkar tycka det är okej att förstöra en familj.

Svar på tråden Jag kommer att såra en annan människa pga att jag gifter mig =(