Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

överreagerar jag?

Om det är sant och stämmer att de tex tänkt supa ner dig-detta trots att du normalt inte dricker-så är det ju inget annat än rent elakt och helt hänsynslöst. Exakt VAD skulle vara roligt med en sådan sak?

Jag skulle bli djupt besviken på mina vänner om jag utsattes för något sådant. Man vill ju känna sig sedd och älskad av sina vänner-och då få bekräftat att de vet vem man är.
    jag förstår fullständigt att du är ledsen, och jag tycker det är bra att du kontaktat dem och frågat rakt ut. Jag hoppas de tänker om.

Väldigt ofta, när en ts ställer just din fråga i en tråd, så brukar jag känna att "ja, du överreagerar", men inte den här gången. Jag hade blivit jätteledsen jag med.

En kram i natten till dig.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Ååååååååh vad galet irriterad jag blir!!!
    Man GÖR inte så mot någon. Att tvinga i någon sprit, droger eller vad det nu kan vara mot den personens uttryckliga vilja är inte ett nöje utan faktiskt en kränkning. Jag använder det ordet mycket sparsamt, då jag anser att det senare år börjat missbrukas å det grövsta-alla är kränka jämt och hela tiden. Men just i sådan här sammanhang passar det in.
    Bara för att det är en möhippa blir inte vad som helst okej. Byt ut hippasituationen  (eller nollningen etc, mot en annan, där män tvingar i unga kvinnor sprit, eller äldre ungdomar hetsar yngre osv. Genast har man ett mycket obehaglig läge och alla ser felet. Men när det ska hippas, då kan man visst passera vika gränser som helst och sedan ska det heta "men det var ju bara på skoj"

Jag avskyr när människor roar sig på andras bekostnad. Det blir ofta väldigt tarvligt.
    Jag hade gärna sagt ett och annat åt dina systrar...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden överreagerar jag?