Inlägg från: Anonym (Förlovad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förlovad)

Planerar bröllop ok att bli gravid?

Hej,

Jag och min fästman har äntligen förlovat oss. Vi är överlyckliga och har börjat med vår planering inför vår stora dag. Vi har tänkt att brölloppet ska äga rum i sommar, alltså 2013. Men vi båda längtar otroligt mycket efter barn, jag har gjort det länge men till och från, min fästman har kännt det senaste året att han verkligen vill ha barn nu. Han säger ofta att han hellre vill ha barn och dra ner på brölloppet och bara göra något litet. Vi har nämligen planerat ett ganska stort bröllop.
    Det har alltså gått så långt nu att vi för några dagar sedan kände att vi inte orkar vänta längre, det kan ju även ta tid att bli gravida. Nu är ju frågan bara vad gör man med alla anhöriga? Vi har ju inte bokat ett datum än för brölloppet, men vi har ju haft förlovningsfest och berättat för alla att vi plaerar giftemål i juni/juli 2013.

Jag vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget, självklart är det ju vårat val att skaffa barn om vi vill det. Men det känns ändå jobbigt hur folk kommer reagera att vi väljer att bli gravida flera månader innan brölloppet?
    Sedan undrar jag om det är så kul att vara gravid på själva brölloppet, jag kanske känner mig tjock, kan inte dricka vin, borde man kanske skjuta upp det då till när bebisen är född?

Svar på tråden Planerar bröllop ok att bli gravid?