• Anonym

Planerar bröllop ok att bli gravid?

Hej! Jag förstår hur du tänker..
    Jag och min kille har varit förlovade i 3 år, vi fick vår son ett år efter vi förlovade oss. Sen dess har bröllopet skjutits på. I februari bestämde vi oss för att gifta oss september 2012, samtidigt som vi visste att vi ville ha ett till barn snart. Dock ville vi aldrig ha ett stort bröllop med fest, vi ska bara ha en borgerlig vigsel och sen lunch. Totalt 30 gäster. I maj bestämde vi oss för att börja försöka bli gravida igen, men tänkte att det kanske skulle ta ett tag. Så blev det inte, jag blev gravid på första försöket och kommer att vara i v.15 på bröllopet. Det är synd att inte kunna skåla i champagne, men det gör mig ingenting. Så tidigt in i graviditeten hinner man inte få någon mage, men det är ju faktiskt så vackert. Och lång böljande bröllopsklänning och en vacker gravidmage.

Det är individuellt hur man känner inför att vara gravid på sitt bröllop, det du får göra är att komma på hur du känner. Det är säkert inte så roligt att gifta sig med en liten bebis som ammas, det tar ju även lite tid att bli av med sina gravidkilon. I såna fall kanske man ska vänta tills bebisen är 6 månader?

Svar på tråden Planerar bröllop ok att bli gravid?