Inlägg från: Fröken fantastisk |Visa alla inlägg
  • Fröken fantastisk

Planerar bröllop ok att bli gravid?

Nu ska jag vara lite fröken perfekt, men du gifter dig väl inte för att dricka vin? Det är så himla kort period man är gravid, man behöver inte dricka vin för att det ska vara kul (dessutom har systemet massa alkoholfria viner som är riktigt goda nu, på bara några år har det mångdubblats i sortimentet).  Och så kommer du ihåg bröllopet mer ;)

Du KAN bli gravid med en gång och då kommer du ha en 1-2 månaders bebis men kan inte det bli en riktigt rolig historia? Kan ni inte gifta er i samband med dop? Dvs om du blir gravid snart.

Du KAN vara super-höggravid och tjock är du då alldeles säkert, men känna dig tjock gör du garanterat inte. Det finns så himla fina gravid brudklänningar nu och om du fixar håruppsättning + smink proffsigt kommer du känna dig som en prinsessa. Du kanske också är stolt som tuppen och vill visa upp din mage för hela världen och du är SÅÅ lycklig att du får göra detta på en stor "fest" med alla dina nära och kära. Men visst, jag ska inte ljuga för dig, det KAN även bli så att du får en graviditet som mig. Jag var superdålig, och sjukskriven nästa hela graviditeten, och jag hoppade på kryckor. Sista 2 månaderna kunde jag knappt gå till toan utan att gråta. Men nog fan hade jag klarat av mitt eget bröllop  ;) Det är ju en jättekul historia att berätta. "När mamma och pappa gifte sig, så fick jag hjälp att komma upp och ner från stolen, för då låg du i min mage och gjorde mig så yr. Men oj vad i dansade ändå! Och vad kul vi hade! Jag glömde helt bort den jobbiga tiden"

Du KAN också inte ens blivit gravid, ett år är inte speciellt lång tid att försöka få barn, och om du precis skulle plussat, tänk vilken häftig grej när ni säger era löften till varandra. Först säger den ena (tex din man) och sen när den andra personen pratar (du då i detta fall) så avslutar du "Och om ungefär 7 månader börjar en ny fas i våra liv där vi blir föräldrar" Herregud jag hade skrikit, gråtit (på ett bra sätt alltså), tjoat och busvisslat till brudparet. 

Satsa ni på bröllopet. OM det sen skulle visa sig att det absolut inte går är det faktiskt inte hela världen om man skjuter på det, men jag tycker ni inte ska ställa in börllopsplanerna "bara" för ett barn...Det blir ju erat liv sen!

Svar på tråden Planerar bröllop ok att bli gravid?