Planerar bröllop ok att bli gravid?
Anonym (Förlovad) skrev 2012-08-10 08:38:46 följande:
Nu är ju frågan bara vad gör man med alla anhöriga? Vi har ju inte bokat ett datum än för brölloppet, men vi har ju haft förlovningsfest och berättat för alla att vi plaerar giftemål i juni/juli 2013.Jag vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget, självklart är det ju vårat val att skaffa barn om vi vill det. Men det känns ändå jobbigt hur folk kommer reagera att vi väljer att bli gravida flera månader innan brölloppet?
Sedan undrar jag om det är så kul att vara gravid på själva brölloppet, jag kanske känner mig tjock, kan inte dricka vin, borde man kanske skjuta upp det då till när bebisen är född?
Jag skulle verkligen rekomendera er att ta en sak i taget. Vi kommer gifta oss när vårt barn är 2½ år och det känns jättebra, dels kan hon vara med som blomsterflicka och hon kanske t om kommer kunna minnas något litet minne ifrån bröllopet. Efteråt kan vi åka på en kortare bröllopsresa när hon har barnvakt.
Ang. vad man ska säga till de som "förväntar sig" ett bröllop så är barn force majore.