Detta är min inspiration när det gäller färg:
Tassa: Nävsta skola är fint men området och skolan är inte lika fin som herrgården. Hur många ska ni vara i herrgården? Tänkte på att herrgårdar har ofta mindre rum och alla kanske inte får plats sittande i ett rum. Vi valde som sagt bort herrgården för att vi kommer att servera alkohol men området är mycket fint där ute! Nävsta vet jag inget boende i närheten (ligger ju i Selånger).
Jessica: Japp, min sambo föll för den lokalen, jag tror det var loungen med baren och skinnfåtöljerna som gjorde det... han har nån vision att han ska sitta och dricka en wiskey där med grabbarna på kvällen :p hahaha... som om han kommer att ha tid för det ;) Pratade också med Rune för jag var orolig för ljudet... I och med att det ligger ovanför Memento vad händer när de börjar spela "dunka dunka" kl 21? Han sade dock att de aldrig upplevt ljudet som störande. BRA!!! Vill ju inte att glasrutorna ska skallra ;)
Va kul att du säger att ni ska ha lila och grått... Innan vi valde lokal så hade vi bestämt plommonlila och silver som temafärger men när vi nu valt lokal så vill jag ha lite ljusare färger eftersom gardinerna och stolarna är ganska mörka så nu är jag inne på creme/champange/gammelrosa.
Luke är precis som mitt ex (han var amerikan) och han skulle också ha propsat på runda bord. Jag håller med honom att det är lite snyggare men är ju svårt när borden är avlånga. Vi har dock kommit på idén att vi inte ska ha det traditionella E-et utan ställa ihop två långbord på längden. Då får 60 gäster precis plats om 10 sitter vid varje bord. Känns lite lyxigare men jag vet inte om det finns plats att ställa dem så. Vi måste dit en gång till närmare jul och testa möblera. Nackdelen är att våra centerpieces måste vara ganska stora och jag vill ha mycket blommor vilket innebär PENGAR :( Nåja, vi får se hur mycket vi kommer att spräcka budgeten med :s
Jag kan tipsa tillbaka att kolla på
etsy.com och wedding invitations. Jag kommer att göra våra inbjudningar själv men det är alltid bra att få inspiration och ideer.
Hur långt i planeringen har du annars kommit? Har du tittat på dukar? Funderat på blommor, dekorationer mm?