• Guanaca

Hjälp! Unika vigselplatser utomhus i Europa till runaway brudpar

Mallorca! Verkar vara relativt enkelt och populärt för bröllop hos både svenskar och engelsmän. För att vigas i Svenska Kyrkan där skall dock båda vara svenska medborgare, men kolla med engelska kyrkan eller liknande.

Ett alternativ kan ju vara att ni viger er borgerligt hemma i London och sen har en välsignelseceremoni utomlands (så gör vi, vårt "riktiga" bröllop är på Mallorca men vi vigdes borgerligt i Sverige).

Irland kanske inte är såååå krångligt för en engelsman att gifta sig i. Kollade upp lite eftersom vi var sugna på att gifta oss där men minns inte riktigt detaljerna. Var man inte bosatt där skulle man skicka in en ansökan till domstol eller liknande, så jättekrångligt verkade det inte vara. Finns många vackra, dramatiska och romantiska platser   

• Guanaca

Hoppsan, kom just på att du ville ha en UNIK plats. Mallorca kan väl knappast klassas som unik

• Guanaca

Glömde ju skriva upp några av platserna på Irland! Dún Aonghasa på Inis Mor (den största av Aranöarna) är en av de vackraste platserna jag varit på. Kan kanske vara riskabelt med vädret dock!
    Kinnitty Castle utanför Birr i Co. Offally, gammalt slott som nu är hotell. Jag drömde om att gifta mig där när jag bodde på Irland.
    Giant's Causeway.
    Rock of Cashel.

Svar på tråden Hjälp! Unika vigselplatser utomhus i Europa till runaway brudpar