Inlägg från: 1700tal |Visa alla inlägg
  • 1700tal

Har en så kallat äpple kropp form, potbelly, behöver tips om klänning!

Skulle ta mig en tur till Lillys i stockholm om jag var du (om du inte bor för långt bort). De har alla strl och många modeller som är helt fantastiska på större former. Men generellt skulle jag akta mig för modeller med mycket löst tyg kring magen, sk empiremodeller osv, de har oftast motsatt effekt tycker jag. Alla har en midja, det gäller bara att lokalisera den och framhäva den. Prova modeller som är sneddraperade över magen och prova A-linjekjol, det brukar trolla fram allas midjor. Sen om man gillar det är ju en annan sak. Men prova, prova, prova. Så kommer du snart se vilka modeller som gör dig tjänster eller björntjänster. Lycka till!

• 1700tal
    Cosy skrev 2012-08-10 19:28:08 följande:
    Det som brukar smickra äppelformade bäst, är så kallade "grecian goddess-gowns" men inte versionen med markerad midja.
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Hehe, såg inte innan jag postade. Vi har visst motsatt åsikt. Men det är bara att prova sig fram!
  • 1700tal
    Angelica7 skrev 2012-08-10 20:06:31 följande:
    *fniss* jag har defenetivt ingen midja ^^ blir svårt att hitta den!
    Åjo, alla har en midja nånstans! Gäller bara att hitta den och utgå därifrån.
  • 1700tal

Och både frunovember och gwennie är utmärkta exempel på hur himla bra det blir med rätt klänning!

Svar på tråden Har en så kallat äpple kropp form, potbelly, behöver tips om klänning!