Inlägg från: Angelica7 |Visa alla inlägg
  • Angelica7

Har en så kallat äpple kropp form, potbelly, behöver tips om klänning!

Hej, ny här, men hoppas jag lägger tråden rätt. Jag är en stor tjej, men stor rund mage, och alla elaka kommentarer undanbedes, jag kommer inte försöka gå ner i vikt till mitt bröllop. Jag vill få lite tips om klänning som skulle passa min kroppsform, jag vill inte se ut som en brud som är gravid...så att säga. Jag har en så kallat äppel kropp, allting på magen och ryggen, smala ben och smala armar. Jag har en liten budget. Den behöver inte vara så fancy men inte för alldaglig heller.. Jag vill helst ha en vit klänning. Någon som har lite tips på typ av klänning, eller är så kallat "rund och fin" som kan visa deras klänning. Har tittar runt lite, men svårt att hitta någon, alla är så smala...M.V.H Ange

• Svar på tråden Har en så kallat äpple kropp form, potbelly, behöver tips om klänning!
  • Angelica7
    Cosy skrev 2012-08-10 19:28:08 följande:
    Det som brukar smickra äppelformade bäst, är så kallade "grecian goddess-gowns" men inte versionen med markerad midja.
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Jag får väll ta och googla, för jag har ingen aning vad det är :) tack för ditt svar.
  • Angelica7

*fniss* jag har defenetivt ingen midja ^^ blir svårt att hitta den! Jag får helt enkelt prova mig fram verkar det som! Tack för alla svar!

majjja skrev 2012-08-10 19:35:42 följande:
    något med drapering kring midjan brukar ju trolla bort mage. Kanske kan vara nåt
  • Angelica7
    FruNovember skrev 2012-08-10 20:04:24 följande:
    Såhär ser jag ut i min klänning,
    dock är den lite för stor runt bysten nu, men kanske kan hjälpa lite? :)

Gud vad fin!!!! <3 Men du ser inte rund ut alls...inte äns lite...timglas figur ju!"
  • Angelica7
    Du var verkligen super in, tack snälla! jag uppskattar att ni lägger ut bilder!" Denna klänningen var super fin!

Gwennie skrev 2012-08-10 21:03:46 följande:
    Jag är också byggd som du med all kropp på mitten, så att säga ;) Jag hittade en A-linjeformad klänning med lite högre midja (avskuren under bysten, men med ett lite bredare, veckat band runt midjan och lite drapering bak som liksom fejkade fram lite mer midja) med V-ringning både bak och fram och jag tycker att den gjorde det bästa av min kropp. Framhävde bysten istället för magen. Jag satsade på att få den uppsydd utomlands efter mina mått, för jag hittade ingenting som passade i affärerna - fick hem den via posten och den satt som en smäck!

• Angelica7

Tack allisammans för alla svar, jag uppskattar det! Nu har jag lite mer ide vad jag ska gå efter! Uppskattar det! Tack!

• Angelica7
    FruNovember skrev 2012-08-10 21:22:38 följande:
    Tack söta du för den fina komplimangen! :)
    Grejen med brudklänningar är ju att de verkligen är riktigt fint skräddade (för det mesta),
    hittar du bara rätt modell så kommer du känna dig vackrast i världen! :)
    Jag undrar om inte något sådant här skulle passa?
    www.wedding2dress.com/blog/plus-size-wedding-...

Gwennie: Fantastiskt vacker var du på er stora dag!! :D
    Ja, kanske, min fästman säger att jag har ina axlar och den var super fin, undrar dock hur det ser ut med min mage, funderar lite på om man skulle ha en korsette, men det blir nog lite varmt och jobbigt att röra sig i...
Svar på tråden Har en så kallat äpple kropp form, potbelly, behöver tips om klänning!