Inlägg från: Anonym (less) |Visa alla inlägg
  • Anonym (less)

Jag är så less på mitt bröllop

Jag är så less på att planera mitt bröllop. Det är fyra månader kvar tills vi ska gifta oss och missförstå mig rätt, jag vill verkligen gifta mig med min sambo. Det är bara det att jag är så förbannat trött på att planera det där bröllopet.

Vi har inget stort bröllop alls egentligen, men just nu känns det som att jag planerar samma saker om och om och om igen för att det uppstår hinder. Jag ändrar mig om saker, svärmor föreslår att vi ska ändra saker på brudklänningen för att den ska bli bättre, min sambo ändrar sig om någon detalj eller vad som nu världen hittar på för att göra det extra jobbigt.

Det är väl inget fel i sig att massa saker ändras för det ändras ju av en anledning, men jag planerar bara hela tiden. Det enda jag gör när jag inte jobbar är att planerar bröllop känns det som. Jag varken hinner eller orkar gå till gymmet som jag ska för att gå ner några kilo till innan svärmor får lov att börja sy på klänningen.

Jag orkar inte mer... Skrikandes 

• Svar på tråden Jag är så less på mitt bröllop
  • Anonym (less)
    1700tal skrev 2012-08-10 21:51:37 följande: 

Och du, dra ur svärmor ur klänningsekvationen... Den matematiken är din alldeles egen underbara nöt att knäcka.

Varför skulle jag vilja göra det? Om min svärmor syr klänningen kan jag få den precis som jag vill ha den och hon kommer även att vara behjälplig med ändringar dagen innan bröllopet. Hon kommer ju inte med förändringsförslag för att hon vill att den ska se annorlunda ut utan för att jag ska bli nöjd. Det hade varit minst lika jobbigt att ge uppdraget till en skräddare/sömmerska som jag inte känner.
  • Anonym (less)

Jag vill också tacka alla för att jag fick skriva av mig och alla snälla kommentarer jag fått. När jag skrev det igår kändes allt så jobbigt och som att jag inte kom någonstans.

När man sitter och letar efter julgranskulor till bordsdekorationen i juli(!) då vet man att saker har gått lite över styr. Jag får lugna ner mig lite och försöka göra en plan för när jag ska planera allt istället så jag inte försöker göra allt på en gång.

Först ska jag dock göra som några av er föreslog och ta ledigt från bröllopet en vecka. 

Svar på tråden Jag är så less på mitt bröllop