• Lilo83

Kostnad för lokal?

Jag är precis i början av min bröllopsplanering och tycker fortfarande allt känns väldigt mycket och stort. Jag har funderat mycket på det här med festlokal. Vad har ni/kommer ni att välja för lokal? Och framför allt, vad låg kostnaden på?

• Svar på tråden Kostnad för lokal?
  • 1700tal

Vi hyr ett slott, kostnaden är 15000 kr. Sen har vi med egen alkohol och tar maten från catering.

• mjeanettek

Vi hyrde tält från rentatent.se och hade buffet. Största tältet, bänkset og 5 partyb ord blev 5000kr. Hela vårat bröllop kom på 45000. Det var väldigt vällyckat. :)

• tinaalpfält

Vi kommer också ha vårt bröllop på ett slott. Vi får betala 700 kr per gäst i "hyra" men då ingår övernattning i det priset. Sen får vi ta med egen mat oc dryck. D.v.s cateringfirma och tysklandsinhandlad alkohol. 

• daniiel

Vi hyrde en festvåning på ett hotell och det kostade 5000kr. Då ingick dukning, städning, dekorationer till borden, ljudanläggning samt serveringspersonal. Det som tillkom var kostnad för mat och dryck, som vi då var tvungna att ta från hotellet också. Det enda vi fick ta med utifrån så att säga var bröllopstårtan.

• vinterfrost

Vi kommer hyra kyrkans lokal (som ligger centarlt och är väldigt fin) för den får vi betala 1580kr. Vi kommer vara ca 70st (om alla kommer) Kommer ha buffe och egen dryck med oss :)

• Lilo83

Det var väldigt olika pris måste jag säga! :) Att hyra ett slott låter annars helt fantastiskt! :D Vilka slott om man får fråga?

• tinaalpfält

Vi har hyrt Rockelstad slott, ligger  mellan Flen och Nyköping Skrattande

• TheD

Vi hade K-märkt sal på ett hotells festvåning :) Ingen hyra då vi hade mat och dryck från det stället.

• ThedaywesayIdo

Vi satsar på en bygdegård! Får betala 1500:- för att ha den fre-sön...

Får se till att dekorera den vackert:)

• Biographic

Vi ska hyra en stor herrgård som ligger vid kyrkan. Det är gratis vid vigsel :)

Svar på tråden Kostnad för lokal?