• Lilo83

Kostnad för lokal?

Jag är precis i början av min bröllopsplanering och tycker fortfarande allt känns väldigt mycket och stort. Jag har funderat mycket på det här med festlokal. Vad har ni/kommer ni att välja för lokal? Och framför allt, vad låg kostnaden på?

• Svar på tråden Kostnad för lokal?
  • lurigmumin

Vi hyr ett slott, lokalhyran ligger på 12000kr. Mat tar vi från en av tre cateringfirmor som slottet har samarnbete med. Dryck får vi ta med själva så det blir nog tyskland.

• 1700tal
    Lilo83 skrev 2012-08-12 16:54:15 följande:
    Vilka slott om man får fråga?

Ljungs slott utanför Linköping.

sectional photo

• Nimrin

Det beror så mycket vad man är ute efter, väljer man slott får man säkna med runt 15000kr och vi ska ha bröllopsfesten i Ladugården på mina föräldrars gård vilked kostar 0kr i hyra men vi måste "fest proof'a" i stället så det beror helt på vad du är ute efter

• Nimrin
    Nimrin skrev 2012-08-12 20:35:26 följande:
    Det beror så mycket vad man är ute efter, väljer man slott får man säkna med runt 15000kr och vi ska ha bröllopsfesten i Ladugården på mina föräldrars gård vilked kostar 0kr i hyra men vi måste "fest proof'a" i stället så det beror helt på vad du är ute efter
    räkna*
  • Jalle

Vår lokal kostade 1500 kr att hyra, då fick vi tillgång till den onsdag-måndag. Allt porslin, glas, bestick mm ingick.
  • Pyttsan

Vi får låna en gammal ladugård med skulla gratis, men det innebär ju en hel del jobb då vi måste bära bord själva, hyra stolar, låna porslin, bygga upp ett fältkök mm. Vi tycker det är roligt och våra familjer och värdar också, men det ÄR mycket jobb då till och med belysningen ska dras och planeras. Glad

• miss Li
    Jalle skrev 2012-08-12 20:53:13 följande:

Vår lokal kostade 1500 kr att hyra, då fick vi tillgång till den onsdag-måndag. Allt porslin, glas, bestick mm ingick.
    Vilken fin lokal! Vart i vårt avlånga land finns denna? :)
  • sanzan

Är det några av dessa lokaler som finns i Stockholm?

• Jalle
    miss Li skrev 2012-08-13 10:05:09 följande:
    Vilken fin lokal! Vart i vårt avlånga land finns denna? :)
    Sundsbergs gård, Sunne, Värmland
  • Krystal

Vi har tre lokaler att hyra.

Först är det tänkt med Riddarsalen i Riddarhuset (där själva vigseln ska vara) och det skulle kosta 1500:- .

Sen letar vi nu lokal i närheten vad Riddarhuset för en mindre fest. Då vi inte hittat någon än så kan jag inte säga vad det kostar.

Men sen ska vi ett par veckor senare ha fest på västkusten för min släkt och då ska vi hyra lokalen bredvid kyrkan på ön. Det skulle kosta 1000:- för stora salen i två dagar och 300:- för stora köket i en dag, så 1300:-

• ChristineL

Vi har hyrt en byggdegård att ha festen i, 1600:- fre-sön. Vi ordnar med allting runtomkring själva och med hjälp av familj och vänner.

• Emmalinnea

vi ska hyra sundholmen i Äspered för 6000kr då är det ifrån fredagkväll18.00 - söndagmorgon 06.00. Då ingår porslin,bestick,bord och stolar. sen får gästerna sova över för 150 kr pp.

• Krystal
    Krystal skrev 2012-08-13 15:53:46 följande:

Men sen ska vi ett par veckor senare ha fest på västkusten för min släkt och då ska vi hyra lokalen bredvid kyrkan på ön. Det skulle kosta 1000:- för stora salen i två dagar och 300:- för stora köket i en dag, så 1300:-

...och då ingår lån av tallrikar, bestik, bord, stolar och annant man kan behöva..även musikanläggning
  • Maiia81

Oj, vi har tänkt ha festen i ett kanalmagasin utmed Göta kanal. Hyran är 600:- o då ingår serveringspersonal, porslin, dukar, städning och disk av allt. Men då måste vi också ta ALLT därifrån då de (tyvärr) har utskänkningstillstånd.

Svar på tråden Kostnad för lokal?