Oktober 2013
Håller absolut med om att bilden börjar klarna om hur jag/vi vill ha det på stora dagen, så något gott har ju allt surfande gett. =) Precis som solklart skrev känns det för tidigt att köpa grejer redan nu, men det är å andra sidan dumt att vänta för länge med...
Vi satte upp en budget i början av planerandet (med hjälp av all info jag surfat fram!) och försöker hålla oss till den, den ligger på ca 40 000 kr inkl ringen. Det vi har prioriterat är maten, och själva festen samt ringen. Vi ska ha så lite som möjligt utöver det. Ska bla be fotointresserade vänner fota, kompis gör tårta, sätta upp hår och sminka själv, m2b använder uniform han redan har, ingen brudbukett mm mm. Vi räknar med att vi blir ca 45 inkl oss på bröllopet.
Strategin som Koyal nämner om att sitta en timme på helgen är smart, men hade inte passat oss då min sambo reser väldigt mycket just nu och är hemma lite då och då. Vi tar upp saker när vi kommer på nått helt enkelt. Sen är han inte lika intresserad av klänningar och ring som jag är, så det tar jag med syster och kompis som är tärna. =) Måste kännas jäkla bra att få ringen 5000 kr billigare!! Den jag kollat på skiljer sig med 2000 kr hos olika försäljare. Beställer du/ni på nätet? Tråkigt med skorna, men tur att det bara var 61 kr.