Vad spännande! Vi har en strategi som går ut på att vi en gång varje helg tar en timme och planera vad som behöver göras samt ordna EN grej. Idag gick vi igenom vad vi ska göra nästa vecka (blev att förtesta brudgumskläder, dvs utan krav på hur det ska se ut och mest för att se vad vi är ute efter) och grejen som skulle ordnas var kontoll av gästlistan.
Under vardagarna kan jag surfa för att förkolla vad som ska göras, men jag väljer då bara en sak. Typ idag kollar jag bara på inbjudningskort och ser vad för stil jag gillar. Imorn kollar jag på brudskor osv. Då får jag en överblick. När jag väl känner mig redo för att slå till och köpa något eller titta närmre med fästmannen har jag hunnit gå igenom sakerna flera gånger, så jag känner mig då rätt säker på vad det är jag vill ha samt att vi kan fixa sakerna snabbare.
Vigselringen började jag kolla översiktligt redan innan jul bara för att hålla utkik efter erbjudanden osv. Jag visste sedan vad jag vill ha så efter bröllopsmässan fick vi en rabattcheck på 20 %, utöver det dök dubbelbonus upp vilket var på 1400 kr efter köpet av förlovningsringen. Jag räknade på det och köpet nu, trots att det är flera månader kvar, skulle spara oss 5000 kr. Så då var det bara att slå till.
Brudskorna trodde jag att jag hade hittat, budade hem ett par underbara skor från tradera för bara 61 kr! Tyvärr dök de aldrig upp :(