HelenaFredrik skrev 2013-07-26 09:37:32 följande:
Det blir rosor (ganska stora och utslagna vet ej vad de heter) i champagne och ljusrosa/creme, 3 nejlikor i mörklila, ngn liten blomma i stil med hyacint som inte finns då, trärosor samt trollhassel.
Jag funderar på hur jag ska göra med hår och make. Har hittat ett ställe som gör allt sådant men det går på 2800:- vilket jag tycker är lite dyrt..
Letar även rosa skor (inte ljusrosa) med max 4cm klack så hittar ni några så hojta till är ni snälla
Vad roligt att du hittade en som kändes bra! Man måste gå på magkänslan och det blir ju bara bättre om den känslan gör det billigare :D
Vi kommer också ha nejlikor som bordsdekoration tror jag. Har hittat lite inspirationsbilder.
2800 kr var rätt billigt enligt mig. Jag själv betalar 2000 enbart för smink och 3800 enbart för hår. Är stället bra på både och så är det nog värt det. Själv valde jag att hålla min MuA och frisör separata, vilket i slutändan blev 300 kr dyrare men så ansåg jag att jag då får bästa av två världar.
Vad gäller rosa skor så har jag sett lite här och där. Mörkrosa är lättare att hitta än ljusrosa. Mina blev ju ljusrosa till vigseln men letar efter 2 andra ombyten. Ska ha ett par oranga gummistövlar ifall det regnar och sen om jag lyckas hitta ett par perfekta oranga skor till fotograferingen. Svårt att hitta rätt färg av orange när man styrs av en förvald kravatt :D
Och just det ja! Idag kom inbjudningskorten!! Ska snart kila iväg och hämta paketet :D
Hoppas de blev så som vi ville. Imorgon blir det att pyssla som tokar för att hinna skicka iväg på måndag.